کمپرسور هوای فندکی خودرو کد RCP-C24B

معرفی محصولMP RCP-C24B Mechanical Mini Compressor بدون شک یکی از دغدغه‌های همه‌ی ما در هنگام رانندگی، مشکلاتی است که امکان […]

معرفی محصولMP RCP-C24B Mechanical Mini Compressor
بدون شک یکی از دغدغه‌های همه‌ی ما در هنگام رانندگی، مشکلاتی است که امکان دارد هنگام رفت‌وآمد، سفر و گردش برای خودروی شخصی‌مان رخ دهد. این مشکلات ممکن است ایراد مکانیکی، الکتریکی و… باشد. مسائلی مانند پنچرشدن لاستیک، تنظیم‌نبودن باد لاستیک، معیوب‌بودن لاستیک و… نیز ازجمله‌ی این مشکلات هستند. علاوه‌براین اگر هنگام گردش و تفریح بخواهیم از توپ، دوچرخه، بالش و تشک بادی یا قایق بادی استفاده کنیم، نیازمند تلمبه‌ی باد یا موردی نظیر آن خواهیم بود. اما استفاده از تلمبه‌ی باد در چنین مواردی مستلزم اتلاف زمان و انرژی بسیار زیادی است و در بیشتر موارد نمی‌تواند پاسخ کاملی به این نیاز بدهد. پس راه بهتر برای رفع‌ورجوع این موارد و مشکلات، استفاده از کمپرسور باد است. شرکت‌های متعددی به تولید این کمپرسورها به صورت‌های دستی یا برقی اقدام کرده و نمونه‌های متنوعی را عرضه کرده‌اند. «MP» هم ازجمله‌ی این شرکت‌ها بوده و کمپرسور باد مدل «RCP-C24B»، تولید این شرکت است. این کمپرسور با ابعاد 7 × 18 × 18 سانتی‌متر و وزن 1 کیلوگرم ساخته‌ شده است. این کمپرسور باد قادر است هوا را حداکثر با فشار 120 PSI در خروجی‌ای که متصل به یک شلنگ 65 سانتی‌متری است، تولید کند. این دستگاه به یک فشارسنج و یک کابل 3 متری با سوکت فندکی مجهز است و با توجه به وزن، ابعاد کوچک و طول کابل برق، می‌توان به‌راحتی آن را جابه‌جا کرد. کمپرسور باد مدل RCP-C24B دستگاهی جمع‌وجور با کیفیتی مناسب است تا با قراردادن آن در صندوق‌عقب خودرو، در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

نقد و بررسی تخصصیMP RCP-C24B Mechanical Mini Compressor

 

 

مقدمه

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه برای حرکت نیازمند چرخ‌ها هستند و این چرخ‌ها برای بهتر حرکت‌کردن به لاستیک‌های بادی مجهز شده‌اند. کم‌بادشدن از معضلاتی است که این تایرهای بادی را تهدید می‌کند. کمپرسورها یکی از بهترین دستگاه‌هایی هستند که برای این مشکل طراحی شده‌اند. محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یکی از انواع کمپرسورهایی است که کاربردی ویژه دارد. این دستگاه برای خودروها طراحی شده است و برق موردنیاز خود را از انرژی الکتریکی خودرو تامین می‌کند. این محصول را شرکت «ام پی» (MP) تولید می‌کند. این شرکت سال‌هاست که در زمینه‌ی تولید انواع تجهیزات و لوازم جانبی خودرو فعالیت می‌کند و با تجربه‌ی بالایی که در این عرصه کسب کرده است توانسته محصولاتی با کیفیت و قیمتی مناسب را به بازار عرضه کند. در ادامه به توضیح بیشتر این دستگاه می‌پردازیم.

نحوه تامین برق

این دستگاه برق موردنیاز خود را از طریق فندکی 12 ولتی خودرو تامین می‌کند. شرکت ام پی برای راحتی کاربر در حین کار این فندکی را به کابلی بلند مجهز کرده است. این کابل طولی برابر 3 متر دارد و فرد می‌تواند بدون کوچک‌ترین مشکلی دستگاه را به تایرهای خودرو رسانده و آن‌ها را باد کند. این کابل بلند به‌خوبی در قسمت زیرین دستگاه قرار می‌گیرد و همین موضوع مانع از گره‌خوردن آن می‌شود.

میزان فشار

این دستگاه به‌شکل بدون مخزن طراحی شده است؛ ازاین‌رو نمی‌توان انتظار دبی هوای خروجی بالایی از آن داشت. شرکت ام پی میزان این دبی خروجی را بیان نکرده؛ اما به‌گفته‌ی این شرکت، حداکثر فشار خروجی آن 120 پی اس آی است. این دستگاه به فشارسنجی عقربه‌ای مجهز است که با کمک آن می‌توانید از میزان فشار هوای محل موردنظر آگاه شوید. محدوده‌ی فشار بین 20 الی 40 پی اس آی این فشارسنج با رنگی قرمز متمایز شده است که محدوده‌ی میانگین فشار موردنیاز باد تایرهای خودرو محسوب می‌شود. در این بین عدد 30 بهترین میزان فشار برای خودروهای سواری است.

شیلنگ

این دستگاه از شلنگ بادی به‌طول 65 سانتی‌متر برخوردار است. شلنگ این کمپرسور در کنار انعطاف بالایی که دارد، به روکشی کنفی مجهز شده است. این روکش از شلنگ دربرابر عوامل خارجی مانند فشار و سایش محافظت می‌کند و مانع از سوراخ‌شدن آن می‌شود؛ ازسوی دیگر این روکش به‌خوبی شلنگ را احاطه کرده است و مانع از افزایش حجم آن در اثر فشار باد و درنتیجه ترکیدگی می‌شود. در قسمت انتهایی این شلنگ، نازل دستگاه قرار دارد. این نازل دارای رزوه بوده و به‌شکل پیچی روی محل موردنظر قرار می‌گیرد؛ از‌این‌رو نیازی به نگه‌داشتن شلنگ در حین بادکردن تایر نخواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به وجود دو سری نازل اشاره کرد. یکی از این نازل‌ها پلاستیکی است که می‌توان از آن برای بادکردن برخی تیوپ‌های لاستیکی و حتی بادکنک‌ها استفاده کرد. این نازل برای تمیزکردن مکان‌های کوچک مانند بردهای الکترونیکی از وجود گرد و خاک نیز بسیار مناسب است. سری دیگر این نازل فلزی بوده و برای بادکردن انواع توپ‌های بازی مانند توپ فوتبال، والیبال و بسکتبال مناسب است. این دو سری به‌شکل پیچی به نازل شلنگ متصل می‌شوند و باز و بسته‌کردن آن‌ها بسیار راحت است. شرکت MP برای جلوگیری از گم‌شدن این نازل‌ها قسمتی کوچک در پشت دستگاه تعبیه کرده است که سری‌ها در آن قرار می‌گیرند.

کلید دستگاه

کلید روشن و خاموش این دستگاه سایزی بزرگ و جالب دارد. شرکت MP برای زیبایی بیشتر این کمپرسور، این کلید را در سایز فشارسنج آن طراحی کرده است تا تقارنی ظاهری روی دستگاه ایجاد کند. فشردن این کلید بزرگ حسی بسیار خوب به‌ فرد منتقل می‌کند. در بخش زیرین این دستگاه نیز چهار پایه‌ی لاستیکی کوچک قرار دارد که موجب استقرار مناسب این دستگاه روی سطوح مختلف شده است و بخشی از لرزش دستگاه را جذب می‌کند.

سخن آخر

این محصول با توجه به وزن و حجمی که دارد، فضای زیادی از خودروی شما را اشغال نخواهد کرد؛ از طرف دیگر در کیفی برزنتی و قابل‌حمل عرضه می‌شود. با در اختیار داشتن این دستگاه دیگر نگران کم‌بادشدن تجهیزات بادی خود نخواهید بود و می‌توانید آن‌ها را در زمانی کوتاه باد کنید.


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

کالا های مرتبط