لامپ ال ای دی 12 وات کملیون مدل LED12-A60/E27-STQ1 پایه E27

نقد و بررسی اجمالی Camelion LED12-A60/E27-STQ1 12W LED Lamp E27 لامپ ال‌ای‌دی «کملیون» (Camelion) مدل «LED12-A60/E27-STQ1» محصولی با طراحی بسیار […]

نقد و بررسی اجمالی
Camelion LED12-A60/E27-STQ1 12W LED Lamp E27

لامپ ال‌ای‌دی «کملیون» (Camelion) مدل «LED12-A60/E27-STQ1» محصولی با طراحی بسیار ساده، کیفیت ساخت و طول‌عمر بالا به همراه توان مصرفی مناسب است. این لامپ ال‌ای‌دی حبابی در سه رنگ نور آفتابی، مهتابی و سفید یخی و با توان مصرفی نسبتا پایین (12 وات) ساخته ‌شده است. همچنین از طول‌عمری معادل 15هزار ساعت برخوردار است که این میزان طول‌عمر نسبت‌به لامپ‌های قدیمی‌تر مثل لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت، مقدار بالایی محسوب می‌شود. گفتنی است که پایه‌ی این محصول از نوع E27 یا همان سرپیچ معمولی بوده و نوری معادل یک لامپ 10وات رشته‌ای دارد. از دیگر مشخصات کلی این مدل می‌توان به نمودار مصرف انرژی A++ و فرکانس عملکرد 50-60 هرتز اشاره کرد. میزان قدرت نوردهی این لامپ 1060 لومن است که با توجه به توان مصرفی آن، مقداری بسیار مناسب است و راندمان بالای این لامپ را نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که کملیون یک شرکت بزرگ بین‌المللی است که بیش از 20 سال سابقه دارد. حوزه‌ی فعالیت‌های این شرکت در طراحی و ساخت باتری، باتری‌های قابل‌شارژ و دستگاه‌های مخصوص آن به همراه لامپ‌هایی با طراحی حرفه‌ای است که از کیفیت بسیار بالایی هم بهره می‌برند. همچنین فرمول‌ها و طراحی‌های به‌کاررفته در محصولات این شرکت، در نوع خود بسیار خاص و متفاوت‌اند.

ادامه مطلب

  • طراحی
  • کیفیت ساخت
  • راندمان مصرف انرژی
  • ارزش خرید نسبت به قیمت

نقد و بررسی تخصصی

 

 

مقدمه

از مهم‌ترین عواملی که باید در انتخاب لامپ موردتوجه قرار گیرد، نوردهی مناسب آن است. یعنی باید دقت داشت که لامپ انتخاب‌شده با توجه به نوع و محل استفاده‌، از قدرت روشنایی مناسبی برخوردار باشد. عامل مهم دیگری که توجه به آن علاوه‌بر صرفه‌ی اقتصادی برای مصرف‌کننده می‌تواند برای جامعه هم سودمند باشد، توجه به میزان مصرف است؛ چراکه توجه به منابع انرژی اهمیت زیادی دارد و بعد از ایجاد فرهنگ مصرف، تنها عاملی که می‌تواند به این امر کمک کند، استفاده از لوازم و تجهیزاتی است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، کم‌مصرف‌تر باشند. تولید انرژی الکتریکی در کشور ما هزینه‌بر بوده و مصرف آن هم به نسبت خیلی از کشورها بیش از حد استاندارد است؛ پس همه‌ی ما ملزم به صرفه‌جویی در مصرف این انرژی گران‌بها هستیم. با توجه به اینکه درصد قابل‌توجهی از انرژی الکتریکی صرف تامین روشنایی می‌شود، استفاده از لامپ‌های LED بهترین راهکار برای پایین‌آوردن مصرف است؛ ازاین‌رو دیجی‌کالا با مدنظر قراردادن این امر مهم از مدتی پیش، تنوع ارائه‌ی انواع لامپ‌های LED را افزایش داده است. اگر از دنبال‌کنندگان دیجی‌کالا باشید، حتما توجه کرده‌اید که لامپ‌های LED پای ثابت جشنواره‌ها و کالاهای شگفت‌انگیر این وب‌سایت هستند و معمولا هم با تخفیف‌های قابل‌توجهی به مشتریان ارائه می‌شوند. محصولی که مشاهده می‌کنید، لامپ ال‌ای‌دی 12وات شرکت کملیون است که قصد داریم به تشریح ویژگی‌های آن بپردازیم. البته قبل از این کار، شما را با انواع تکنولوژی تولید لامپ‌ و معایب و مزایای آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

معرفی انواع تکنولوژی لامپ

لامپ‌های رشته‌ای

تا چند سال قبل به سقف هر خانه‌ای نگاه می‌کردیم، می‌توانستیم تعداد زیادی از این لامپ‌ها را مشاهده کنیم؛ اما حالا دیدن تنها یکی از این لامپ‌ها تداعی‌کننده‌ی خاطرات ماست؛ چراکه به‌سختی می‌توان لامپ‌های رشته‌ای را در خانه‌ها مشاهده کرد. امروزه این لامپ‌ها جای خود را به مدل‌ها و فناوری‌های جدیدتر داده‌اند. لامپ‌های رشته‌ای به‌نسبت مصرف بالایشان، نوردهی کمی دارند؛ همین‌طور طول‌عمر پایین این نوع لامپ‌ها از دلایل منطقی برای استفاده‌نکردن آن‌هاست. لامپ‌های رشته‌ای نهایتا تا 10 درصد از انرژی دریافتی را به نور تبدیل می‌کنند و بقیه‌ی انرژی به گرما تبدیل می‌شود. همین گرما موجب کاهش عمر این لامپ‌هاست.

لامپ‌های هالوژنی

نوع دیگری از لامپ‌ها که امروزه دیگر استفاده‌ از آن‌ها تا حدود زیادی کاهش یافته است، لامپ‌های هالوژنی هستند. این لامپ‌ها را هم می‌توان در دسته‌ی لامپ‌های رشته‌ای قرار داد؛ چراکه ساختار این لامپ‌ها دقیقا مشابه لامپ‌های رشته‌ای بوده و تنها تفاوت آن‌ها در نوع گاز استفاده‌شده داخل آن‌هاست. کارکرد این لامپ‌ها با تولید گرما و مصرف زیاد همراه است. ویژگی مثبت لامپ‌های هالوژنی کیفیت بالای نور آن‌هاست که موجب شده بیشتر برای نورپردازی استفاده شوند.

لامپ‌های فلورسنت

تا چندی پیش این لامپ‌ها جایگزینی مناسب برای لامپ‌های رشته‌ای بودند. رنگ نور مناسب، مصرف کمتر و طول عمر بالاتر نسبت‌ به نوع رشته‌ای، موجب افزایش استفاده از این لامپ‌ها شده بود. پیشرفت لامپ‌های فلورسنت موجب شد تا نوع جدیدتری از این لامپ‌ها که به لامپ‌های کم‌مصرف مشهور هستند، انتخاب غالب برای تامین روشنایی خانه‌ها باشند. این نوع که با عنوان فلورسنت فشرده معرفی شد، راندمانی به‌مراتب بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای دارد. مصرف این لامپ‌ها حدود پنج‌برابر کمتر از نوع رشته‌ای با همان میزان نوردهی است. همچنین طول عمر این لامپ‌ها بیش از ده‌برابر لامپ‌های رشته‌ای است. وجود عنصر جیوه و تولید اشعه‌ی ماورابنفش را می‌توان از نکات منفی لامپ‌های فلورسنت دانست.

لامپ‌های ال‌ای‌دی (LED)

با ظهور این سری از لامپ‌ها، انقلابی بنیادین در صنعت نور و روشنایی به ‌وجود آمد. مصرف کم، قدرت نوردهی زیاد و طول عمر بالای این لامپ‌ها دلایلی منطقی برای جایگزین‌کردن LED‌ها به‌جای لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت است. LEDها قطعاتی الکترونیکی هستند که با عبور جریان الکتریکی تولید نور می‌کنند. پیش‌تر این فناوری در صنایع الکترونیکی به کار گرفته می‌شد؛ اما پی‌بردن به ویژگی قدرت زیاد نوردهی و راندمان بالای این لامپ‌ها موجب شد تا به یکباره LEDها وارد صنایع نور و روشنایی شوند و جایگزینی بی‌رقیب برای لامپ‌های فلورسنت و رشته‌ای باشند. با پیشرفت فناوری، تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی هم پیشرفت کرد و انواع مختلفی از این لامپ‌ها ارائه شد مثل سی‌او‌بی (COB)ها و اس‌ام‌دی (SMD)ها که دارای کیفیت بالاتر نوری و طول عمر بالاتری هستند.

معرفی لامپ 12 وات کملیون

بازدهی

مهم‌ترین ویژگی این لامپ قدرت بالای نوردهی آن است. این لامپ با وجود اینکه تنها 12وات مصرف انرژی دارد، از قدرت نوردهی بسیار زیادی برخوردار بوده که نشان‌دهنده‌ی راندمان بالای آن است. همه‌ی لامپ‌های LED از این ویژگی برخوردارند. قدرت پخش نور این لامپ معادل یک لامپ رشته‌ای 1060 لومن است. این میزان نوردهی معادل قدرت نور یک لامپ‌ رشته‌ای یا هالوژنی 100 وات است.

طول عمر

طول عمر بالا دیگر ویژگی مهمی است که لامپ‌های LED از آن برخوردارند. لامپ‌های LED چیزی در حدود بیست‌برابر بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای معمولی و حدود دوبرابر بیشتر از لامپ‌های کم‌مصرف فلورسنت طول عمر دارند. به بیان دقیق‌تر طول عمر لامپ‌های رشته‌ای معمولا تا 1000 ساعت و طول عمر لامپ‌های کم‌مصرف فلورسنت چیزی در حدود 10000 ساعت است. اما لامپ‌های LED طول عمری بیشتر از این میزان دارند. این مدل هم طول عمری برابر با 15000 ساعت دارد.

شکل ظاهری

لامپ‌ها به لحاظ شکل ظاهری و براساس نوع کارایی، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. معروف‌ترین و پرکاربردترین نوع لامپ‌ها، لامپ‌های حبابی و شمعی هستند که از آ‌ن‌ها معمولا برای تامین نور و روشنایی محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. این لامپ هم از نوع لامپ‌های حبابی بوده که با توجه به نوردهی زیادش، برای تامین نور فضاهای مختلف داخل خانه مثل اتاق خواب، آشپرخانه و پذیرایی مناسب است. پایه‌ی به‌کاررفته در این لامپ مثل لامپ‌های رشته‌ای حبابی از نوع E27 است. معمولا چراغ‌های آویز تک‌لامپ مثل چراغ آشپرخانه و اتاق خواب و چراغ‌های تزئینی ایستاده و رومیزی از این نوع پایه برخوردارند.

مشخصات فنی Camelion LED12-A60/E27-STQ1 12W LED Lamp E27

مشخصات

  • شکل ظاهری

    حبابی

  • توان

    12 وات
  • بازه توان مصرفی

    10.5 تا 20 وات

  • میزان روشنایی

    1100 لومن
  • ولتاژ

    230 ولت
  • ابعاد

    قطر: 5.5 ، ارتفاع: 11 سانتی‌متر
  • نوع پایه

    E27

  • طول عمر

    15000 ساعت
  • زاویه نوردهی

    240 درجه

  • رده انرژی

    ++A

  • فرکانس عملکرد

    50-60 هرتز
  • سایر توضیحات

    – مناسب برای روشنایی‌های مختلف


  • – معادل یک لامپ 100 وات معمولی

  • – وزن: 65 گرم

  • – ابعاد بسته بندی: طول: 6 ، عرض: 6 ، ارتفاع: 13 سانتی‌متر

  • – وزن بسته بندی 90 گرم
کالا های مرتبط