لیست 33 مدل بهترین کابل های اسپیکر بلندگو و باند ⁎با کیفیت و کمترین مقاومت⁎

لیست 33 مدل بهترین کابل های اسپیکر بلندگو و باند

  • 25 مرداد 1400
  • 0 نظر
  • admin

راهنمای کابل اسپیکر

مهم نیست که چه چیزی دارید ، یک سیستم پخش خودرو ، یک دستگاه واحد ، سینمای خانگی یا موارد صوتی دیگر ، شما نیاز به کابل اسپیکر دارید. به هر چیزی که اسپیکرها را متصل می کنید ، کابل مورد استفاده شما تأثیر زیادی در نحوه صداهای سیستم شما خواهد داشت. ما تصور می کنیم که حدود 70 درصد از دارندگان سینمای خانگی و پخش خودرو به تجربه پتانسیل واقعی سیستم خود نزدیک نمی شوند. همه به خاطر سیم بلندگو بی کیفیت است.

مشکل این است که در حالی که حتی ارزان ترین و نازک ترین کابل های بلندگو موجود است (در شل ترین حالت ممکن). یک کابل بلندگو با کیفیت همه چیزهایی را که گوش می دهید بهبود می بخشد.

بله ، حتی ساده ترین کابل های اسپیکر نیز جریان الکتریکی را بین تقویت کننده و بلندگوها منتقل می کنند. اما آنچه که واقعا حمل می کند یک سیگنال صوتی بسیار پیچیده است و اینجاست که طراحی و کیفیت مواد استفاده شده واقعاً اهمیت پیدا می کند.

بر اساس تجربیات ما ، عناصر موسیقی ای که کابل اسپیکر می تواند بر آن ها تأثیر بسزایی بگذارد عبارتند از: پویایی ، جزئیات ، تنالیته یا زمان و شاید از همه مهمتر ، انسجام یا زمان بندی موسیقی. زمان بندی برای لذت بردن و درک مناسب تقریباً همه انواع موسیقی اساسی است. بدون آن موسیقی فقط سر و صدای زیبایی دارد. با آن ، این یک تجربه درگیر کننده ، همه جانبه ، احساسی و هیجان انگیز است. این چیزی است که یک سیم بلندگو با کیفیت خوب می تواند به موسیقی مورد علاقه شما برساند.

بنابراین نگاهی به کابل متصل کننده امپلی فایر به بلندگوها بیندازید. اگر مس و PVC است ، مطمئناً از سیستم خود بهترین استفاده را نمی کنید و مهمتر از همه ، موسیقی خود را آن طور که باید تجربه نمی کنید.

کابل اسپیکر

مقاومت چگونه بر عملکرد اسپیکر تأثیر می گذارد؟

به طور کلی ، مقاومت زمانی روی عملکرد اسپیکر تأثیر می گذارد که مقاومت بیشتر از 5 درصد امپدانس بلندگو باشد. مقاومت تحت تأثیر دو جنبه اصلی قرار می گیرد: طول سیم و سطح مقطع سیم. هرچه سیم کوتاهتر باشد مقاومت کمتری نیز خواهد داشت. ترفند در اینجا این است که تا جایی که ممکن است طول سیم را به حداقل برسانید ، اما همچنان از قرار گرفتن بلندگوهای خود در کنار هم اطمینان حاصل کنید. همچنین مهم است که طول سیم برای هر دو بلندگو یکسان باشد تا اطمینان حاصل شود که هر دو دارای مقادیر امپدانس برابر هستند.

سطح مقطع سیم به ضخامت یا اندازه سیم اشاره دارد. هرچه یک سیم ضخیم تر ، مقاومت کمتری دارد. بنابراین ترکیبی از امپدانس بلندگو ، طول و ضخامت است که بر مقاومت تأثیر می گذارد. مقاومت کابل شما با توجه به اندازه گیری های مختلف کمتر از 5 درصد امپدانس اسمی بلندگوی شما باشد.

پیشنهاد:
لیست 33 مدل ساب ووفر خاص مخصوص لرزش ماشین

جنس کابل

مس به دلیل هزینه کم و مقاومت کم ، پرکاربردترین ماده برای کابل اسپیکر است. با این حال ، مس اکسید می شود ، بنابراین باید به خوبی پوشانده شود و عایق بندی شود. هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد ، مس خالص به ایجاد اکسید مس واکنش می دهد که سطح در معرض آن را می پوشاند. این یک مانع بین کابل و بلندگو/ تقویت کننده ایجاد می کند بنابراین می تواند اتصالات را تضعیف کند. نقره مقاومت کمی کمتر نسبت به مس دارد به این معنی که سیم نازک تر همچنان مقاومت کمتری را ارائه می دهد ، اما همانطور که ممکن است حدس زده باشید نقره گران است ، بنابراین خرید سیم مسی ضخیم تر هنوز ارزان تر است. طلا با این حال اکسید نمی شود بنابراین می توان از آن برای پایانه های باز استفاده کرد اما چون مقاومت بیشتری در برابر مس یا نقره دارد به ندرت به عنوان کابل بلندگو استفاده می شود. مانند تمام فلزات ، هرچه سیم مورد استفاده خالص تر باشد ، هزینه آن (در هر متر) بیشتر است. سطوح مختلف خلوص برای کابل ها در دسترس است ، و اینکه آیا این مزایای قابل توجهی برای صدا به ارمغان می آورد یا نه ، به ترجیح شخصی بستگی دارد و شما خودتان تصمیم می گیرید.

کابل اسپیکر

دو سیمه (زوج سیم، کواکسیال) یا تک سیم؟

آخرین گزینه برای سیم بلندگو این است که آیا دو سیمه (زوج سیم) می شود یا خیر. اگر اسپیکر های شما فقط اتصالات تک سیم دارند ، مطمئناً این تصمیم را ساده می کند – فقط یک اتصال است! اما اگر بلندگوهای شما دارای دو مجموعه اتصال اسپیکر هستند ، می توانید آنها را دو سیمه کنید. مزایای دو سیم کشی این است که می تواند یک مرحله صدای بازتر ایجاد کند و سطح جزئیات را افزایش دهد ، اما استدلال می شود که سیم کشی واحد در واقع صدای منسجم تری از نظر موسیقی ارائه می دهد. اما به خاطر داشته باشید که دو سیم کشی با کیفیت معادل تقریباً گرانتر از پیکربندی تک سیم است.

توصیه نهایی

علاوه بر این ویژگی های کلیدی ، بسیاری از ویژگیهای الکتریکی توسط سازندگان کابل مانند عایق اضافی و تصفیه بهتر مواد اکسید کننده برای بهبود کیفیت صدا وجود دارد. با این حال ، تفاوتی که این ویژگی ها در نتیجه نهایی دارد ، هنوز بدون اثبات است. مهمترین نکته این است که نوع کابل شما برای امپدانس اسپیکر ها و طول سیم شما مناسب است. هر چیزی فراتر از این را باید با خود آزمایش کنید. ترجیحات صوتی متفاوتی برای شنوندگان مختلف وجود دارد ، بنابراین سعی کنید برخی را امتحان کنید ، خودتان گوش دهید.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای 33 مدل بهترین کابل باتری خودرو

تقریبا هر کسی که به اندازه کافی تجربه رانندگی داشته باشد، مطمئناً حس بد خالی شدن باتری اتومبیل را تجربه […]

لیست قیمت 33 مدل چراغ پیشانی (هدلایت) قوی و پرنور مناسب کوهنوردی

چراغ‌ پیشانی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که هر کوهنوردی نیاز دارد یکی از آن را در کوله پشتی خود داشته […]

36 مدل بهترین پاوربانک و شارژر اصلی و اورجینال

بیشتر گوشی های موبایل با یک شارژر دیواری ساده عرضه می شوند. خریداران ممکن است آگاه نباشند که مدل های شارژر گوشی بسیاری در […]

راهنمای 25 مدل بهترین لامپ توکار با کیفیت برای نور پردازی مدرن

راهنمای خرید لامپ؛ نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید محصول روشنایی بدانیم امروزه روشنایی کارکردی فراتر از “تامین […]

راهنمای خرید 34 مدل باتری خودرو قوی و با کیفیت مناسب تک استارت

آشنایی با انواع باتری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ماشین، برای هر فردی که از خودروی شخصی استفاده می‌کند، […]

26 مدل بهترین لوستر با کیفیت , مدرن و بسیار شکیل

راهنما خرید لوستر برای خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که برای شما بازگو می کنیم. اول از […]

لیست 33 مدل پریز فوق العاده با کیفیت و لوکس مناسب برای خانه ی شما

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان هستند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر […]

راهنمای خرید 38 مدل لامپ ال ای دی (LED) پر نور و با طول عمر بالا

ویژگی های لامپ های ال ای دی باعث شده که نظر عموم را به خود جلب کرده و جایگزین مناسبی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه