بیگودی (حالت دهنده) در مقابل فر کننده مو: تفاوت چیست؟ ☆

بیگودی (حالت دهنده) در مقابل فر کننده مو: تفاوت چیست؟

  • 7 اسفند 1400
  • 0 نظر
  • admin

✎ اگر از داشتن یک آبشار زیبا از فرها که دور گردن و شانه‌های شما می‌افتند لذت می‌برید، احتمالاً از بیگودی، اتوی فر کننده یا هر دو برای رسیدن به این ظاهر استفاده کرده‌اید. در حالی که هر دو می توانند موهای مجعدی به شما بدهند، تفاوت هایی بین این ابزارهای حالت دهنده مو وجود دارد.☑

تفاوت بین بیگودی و فر کننده مو

بیگودی ها غلتک‌های جداگانه‌ای هستند که می‌توانند در مجموعه‌هایی با اندازه‌های مختلف برای دستیابی به فرهای سفت‌تر یا شل‌تر عرضه شوند. این غلتک ها را می توان گرم کرد و سپس به صورت یک قسمت روی موهای خود اعمال کرد و سپس رها کرد تا سفت شوند.

در ضمن فر کننده یک وسیله تکی است که به سرعت گرم می شود و سپس موها را به چند قسمت تقسیم می کنند، موها را دور میله ی آن می پیچند و چند ثانیه صبر می کنند تا موها را از میله رها کرده و فر مورد نظر خود را داشته باشند.

پیشنهاد:
بهترین مدل های سشوار برس دار (چرخشی) یونی Ionic: ابزار عالی خود را انتخاب کنید

بیگودی در مقابل فرکننده مو: مقایسه کلی

صرف نظر از اینکه از بیگودی یا اتو فر کننده استفاده می کنید، برای ایجاد فرهایی که در تمام روز یا تمام شب دوام دارند، به کمی صبر نیاز دارید. وقتی در نظر می گیرید که از کدام ابزار مدل مو استفاده کنید، این تفاوت ها را بین بیگودی ها و فر کننده ها در نظر داشته باشید:

  • ایمنی
  • راحتی در استفاده
  • توانایی حرکت در اطراف
  • زمان صرف شده برای یک ظاهر طراحی شده
  • نوع و اندازه فر

فر کننده و بیگودی

ایمنی

هنگام کار با بیگودی ها ، لازم نیست عنصر گرمایش را لمس کنید. بیگودی ها به اندازه کافی خنک می مانند تا بتوانید بدون آسیب از آن استفاده کنید.

از طرف دیگر، اتوهای فر کننده، اگر مراقب نباشید، می توانند آسیب واقعی ایجاد کنند. لمس دست ها، بازوها، صورت، گردن یا پوست سر با میله داغ می تواند پوست شما را بسوزاند و جای زخم باقی بماند.

راحتی در استفاده

استفاده از بیگوی بسیار آسان است – به سادگی وصل کنید و منتظر بمانید تا بیگودی ها گرم شوند. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با استفاده از یک بیگودی داغ گرد کنید. در جای خود سنجاق کنید و منتظر بمانید. هنگامی که به ریتم عملکرد موهای خود وارد شدید، می توانید در زمان بسیار کمی فرهای زیبا ایجاد کنید.

از طرف دیگر، فر کننده برای تسلط به کمی تمرین نیاز دارند. اتو فر را به برق وصل کنید و صبر کنید تا گرم شود. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و هر بار یک قسمت از موها را دور میله ی آن بپیچید.

تفاوت اصلی این است که پیچاندن بخش های مو به دور میله فر کننده به دقت بیشتری نسبت به بیگودی نیاز دارید. اگر قسمت‌های مو را به درستی نپیچید، ممکن است در نهایت با فرهایی با شکل عجیب و غریب یا قسمت‌هایی از مو که تا حدی فر شده‌اند مواجه شوید.

پیشنهاد:
لیست خرید 36 مدل آباژور بسیار باکیفیت برای دکوراسیون مدرن و شکیل

توانایی حرکت در اطراف

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بیگودی در مقایسه با فر کننده مو، توانایی حرکت در هنگام حالت دادن به موهایتان است.

بعد از اینکه بیگودی ها را در جای خود قرار دادید، می توانید محل اصلاح را ترک کنید. می توانید لباس بپوشید، آرایش کنید، یک فنجان قهوه یا چای بنوشید، اینترنت را مرور کنید یا با یک دوست تماس بگیرید.

هنگام استفاده از فرکننده مو، توانایی حرکت در اطراف را ندارید. برای فر کردن هر قسمت از مو باید در یک مکان بمانید. فر کردن یک بخش از مو در یک زمان انجام هر کار دیگری را غیرممکن می کند.

زمان صرف شده برای یک ظاهر طراحی شده

بیگودی ها و فر کننده ها به مدتی زمان نیاز دارند تا یک فر بادوام ایجاد کنند. مدت زمان دقیق به طول مو، بافت مو، ضخامت و همچنین توانایی موهای شما برای فر کردن بستگی دارد.

اگر می‌خواهید یک سر پر از فرهای زیبا ایجاد کنید، احتمالاً در صورت استفاده از بیگودی یا اتوی فرکننده، زمان مشابهی را برای حالت دادن به موهای خود صرف خواهید کرد. اما اگر می خواهید فقط چند فر به موهای خود اضافه کنید، برای صرفه جویی در زمان از فرکننده مو استفاده کنید.

نوع و اندازه فر

این روزها، ست های بیگودی دارای مدل هایی با اندازه های مختلف هستند تا بتوانید فرهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ ایجاد کنید. اتوهای فر که در اندازه های مختلف موجود هستند، به شما امکان می دهند اندازه های مختلف فر را ایجاد کنید.

با این حال، بیگودی ها فقط به شما امکان می دهند یک نوع فر ایجاد کنید، در حالی که فر کننده ها به شما امکان می دهند انواع مختلفی از فر را ایجاد کنید – از موج دار گرفته تا حلقه دار یا مجعد – بنابراین گزینه های زیادی دارید.

پیشنهاد:
بهترین مدل های اتومو برای مو های فر بسیار پر قدرت و ارزان

نتیجه نهایی

وقتی نوبت به بیگودی در مقابل اتو فر کننده می رسد، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ پاسخ بستگی به این دارد که می خواهید با مدل موهای خود به چه چیزی برسید. صرف نظر از اینکه بیگودی یا فر کننده مو را انتخاب می کنید، باید مدتی را صرف یادگیری استفاده صحیح از این ابزارهای برای یک ظاهر زیبا کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر برای اولین بار موهای خود را فر می کنید، استفاده از بیگودی را در نظر بگیرید زیرا این کار راحت تر از استفاده از اتو فر است. اگر فکر می کنید برای یک فرکننده آماده هستید، آن را تهیه کنید! فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از سوختن خود با میله آن احتیاط کنید.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای 33 مدل بهترین کابل باتری خودرو

تقریبا هر کسی که به اندازه کافی تجربه رانندگی داشته باشد، مطمئناً حس بد خالی شدن باتری اتومبیل را تجربه […]

لیست قیمت 33 مدل چراغ پیشانی (هدلایت) قوی و پرنور مناسب کوهنوردی

چراغ‌ پیشانی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که هر کوهنوردی نیاز دارد یکی از آن را در کوله پشتی خود داشته […]

36 مدل بهترین پاوربانک و شارژر اصلی و اورجینال

بیشتر گوشی های موبایل با یک شارژر دیواری ساده عرضه می شوند. خریداران ممکن است آگاه نباشند که مدل های شارژر گوشی بسیاری در […]

راهنمای 25 مدل بهترین لامپ توکار با کیفیت برای نور پردازی مدرن

راهنمای خرید لامپ؛ نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید محصول روشنایی بدانیم امروزه روشنایی کارکردی فراتر از “تامین […]

راهنمای خرید 34 مدل باتری خودرو قوی و با کیفیت مناسب تک استارت

آشنایی با انواع باتری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ماشین، برای هر فردی که از خودروی شخصی استفاده می‌کند، […]

26 مدل بهترین لوستر با کیفیت , مدرن و بسیار شکیل

راهنما خرید لوستر برای خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که برای شما بازگو می کنیم. اول از […]

لیست 33 مدل پریز فوق العاده با کیفیت و لوکس مناسب برای خانه ی شما

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان هستند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر […]

راهنمای خرید 38 مدل لامپ ال ای دی (LED) پر نور و با طول عمر بالا

ویژگی های لامپ های ال ای دی باعث شده که نظر عموم را به خود جلب کرده و جایگزین مناسبی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه