33 مدل بهترین دستگاه پخش خودرو ✓با کیفیت✓ مناسب ماشین های اسپورت

33 مدل بهترین دستگاه پخش خودرو (با کیفیت)

  • 1 مرداد 1400
  • 0 نظر
  • admin

یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم جانبی خودرو پخش کننده خودرو می باشد، که شامل پخش صوتی و تصویری می باشد. همان طور که می دانیم موسیقی یکی از بخش های جدا نشدنی از زندگی انسان هاست از گذشته تا به امروز موسیقی بخشی از زندگی انسان ها را تشکیل داده است، به نوعی می توان گفت پخش کننده خودرو یک دستگاه سرگرمی هم محسوب می شود و به وسیله آن می توانید در طول مسیر با گوش کردن به موسیقی و یا تماشای ویدئو اوقات خوشی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

تاریخچه پخش کننده خودرو:

در زمان های گذشته تلاش های زیادی صورت گرفت تا رادیو Am را وارد خودرو کنند، بلاخره شرکت موتورولا موفق شد رادیویی را بسازد که بتوان آن را در خودرو استفاده کرد. قیمت این پخش کننده ها بسیار بالا بود چیزی در حدود ۱۳۰ دلار قیمت داشت، همین موضوع سبب شد، خودرو های دارای پخش کننده رادیو سه برابر قیمت بدون پخش کننده را داشته باشند. با اختراع نوار های کاست توسط شرکت مکسل قابلیت جدیدی به رادیو پخش ها اضافه شد که به وسیله آن می شد نوارهای کاست را در خودرو پخش کرد. با پیشرفت تکنولوژی سی دی جای خود را به نوار کاست داد و دستگاه های پخش سی دی خور وارد بازار شد. امروزه نیز دستگاه های پخش قابلیت صفحه لمسی، نصب سیستم عامل و پخش فایل های صوتی و تصویری از طریق یو اس بی را دارا هستند.

پیشنهاد:
لیست خرید 33 مدل چراغ خودرو اسپرت مدرن و با کیفیت

پخش کننده خودرو چیست؟

در واقع نوعی دستگاه پخش در ابعاد کوچک می باشد که برای استفاده در خودرو طراحی شده اند، این دستگاه ها توانایی پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری رایج را دارند، همچنین بسیاری از آن ها دارای صفحه نمایس لمسی و سیستم عامل اندروید و ios می باشند، در مدل های جدیدتر امکاناتی نظیر جی پی اس و کامپیوتر سفری موجود می باشد.

پخش کننده خودرو

انواع دستگاه پخش خودرو:

  • رادیو پخشاولین نوع دستگاه پخش خودرو در جهان می باشد توسط شرکت موتورولا ساخته شد. و امروزه استفاده نمی شود.
  • پخش کاست خورنسل بعدی رادیو پخش خودرو می باشند، علاوه بر داشتن رادیو قابلیت پخش کاست را دارند، متاسفانه این مدل ها نیز از رده خارج شده اند.
  • پخش سی دیاین نوع دستگاه پخش مقداری از مدل قبلی پیشرفته تر هستند در این مدل ها با حذف نوار کاست، دستگاه پخش کننده سی دی و دی ودی جایگزین نمونه قبلی شد، البته رادیو نیز در این مدل پا برجاست.
  • پخش یو اس بیبه مدل های سی دی خور قابلیت جدیدی اضافه شد و شما به وسیله آن می توانید به وسیله فلش یو اس بی فایل های مورد نظر خود را پخش نمایید. همچنین به این دستگاه ورودی AUX هم اضافه شد.
  • پخش تصویری: پخش تصویری شامل تمام امکانات مدل های قبلی است، علاوه بر آن قادر به پخش فرمت های رایج تصویری می باشد چه از طریق سی دی و دی وی دی و چه از طریق یو اس بی، البته بیشتر سری های جدید دارای صفحه نمایش لمسی هستند و فایل های تصویری را روی صفحه نمایش هم نشان می دهند.
  • پخش کننده بلوتوثیاین مدل ها دارای گیرنده بلوتوث هستند، که می توان از طریق دستگاه های مجهز به بلوتوث به آن ها متصل شد و بدون نیاز به سیم فایل های مورد علاقه خود را پخش کرد، همچنین می توان مکالمه تلفنی را با بلوتوث روی دستگاه پخش خودرو انداخت.
  • پخش کننده اندرویداین نوع پخش خودرو دارای سیستم عامل اندروید می باشند و می توان روی ان ها نرم افزار هایی نظیر جی پی اس، شبکه های اجتماعی و… نصب نمود.

نکات مهم هنگام خرید پخش کننده خودرو:

  • قیمت پخش کنندهقیمت نقش مهمی در انتخاب دارد، قبل از هر چیزی میزان بودجه برای خرید پخش کننده را مشخص کنید، با مشخص شدن میزان بودجه خودبه‌خود خیلی از مدل ها حذف می شوند و انتخاب برای شما ساده می شود.
  • نوع پخش کننده: همان طور که قبلا گفته شد پخش کننده ها انواع مختلفی دارند که در قسمت بالا به معرفی تک تک آن ها پرداخته شد، مشخص کنید چه نوع پخش کننده اید نیاز دارید برای مثال صوتی یا تصویری.
  • نوع خروجیبه نوع خروجی هم دقت کنید، بسته به تعداد استفاده از دستگاه آمپلی و باکس میزان خروجی های لازم را داشته باشد، همچنین می توانید با انتخاب مدل هایی که خروجی تصویر دارند، به آن ها مانیتور متصل کنید.
  • حداکثر خروجی: حداکثر خروجی دستگاه بر حسب وات سنجیده می شود. شما هرگز نمی توانید بیشتر از میزان وات خروجی به دستگاه وسیله وصل نمایید. پس حتما با توجه به تعداد اسپیکرها و… خروجی دستگاه را مشخص کنید.
  • فرمت پخشنکته خیلی مهم در انتخاب و خرید دستگاه پخش خودرو نوع فرمت های قابل پخش می باشد، برای مثال خیلی از پخش کننده ها فرمت wma را پشتیبانی نمی کنند و خیلی از مدل ها قابلیت پخش فرمت تصویری mkv را ندارند پس حتما مدلی را انتخاب کنید که بیشتر فرمت های صوتی و تصویری رایج را پخش کند.
  • نوع آپشنبه نوع آپشن هم توجه کنید، برخی از پخش کننده ها دارای امکاناتی نظیر سیستم عامل هستند که شما می توانید روی آن ها نرم افزار دلخواه خود را نصب نمایید و خیلی از مدل ها دارای جی پی اس و کامپیوتر سفری هستند، از صفحه لمسی گرفته تا نمایشگر.
  • گارنتی معتبرهمیشه به دنبال خرید محصولاتی بروید که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند، این محصولات معمولا از کیفیت لازم برخوردار هستند. هیچ گاه یک شرکت تا از کیفیت جنس خود اطمینان نداشته باشد آن را ضمانت نمی کند.
  • از فروشگاه معتبر بخریدمتاسفانه روزانه به تعداد کالاهای تقلبی افزوده می شود، و شامل بیشتر برندهای معروف می شوند، اگر تخصص لازم را در این زمینه نداشته باشید، ممکن است جنس ارزان و تقلبی را با قیمت جنس اصلی خریداری کنید و به قول معروف کلاه سرتان برود پس همیشه از فروشگاه معتبر خرید کنید.

راهنمای خرید ضبط خودرو با کیفیت بالا

ضبط خودرو یکی از محوری‌ترین قطعات صوتی ماشین است. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی باشید، خرید یک ضبط خوب برای خودرو حتی از خرید لوازم ضروری‌تر هم اهمیت بیشتری دارد. شما علاوه بر اینکه در خودرو خود دارای ضبط هستید، به صورت همزمان امکان گوش دادن به رادیو، پخش موسیقی از گوشی موبایل به صورت بی سیم و با سیم، امکان پخش درایوهای نوری CD و DVD و علاوه بر این‌ها در نوع تصویری امکان مشاهده ویدئو را نیز خواهید داشت.

ضبط‌های امروزی انواع عملکردهای پیچیده‌ی دیگر را نیز انجام می‌دهند تا بتوانیم از زمان رانندگی خود لذت ببریم. برای درک این موارد، بهتر است که در هنگام خرید ضبط ماشین که به سه مورد زیر دقت کنید.

  • منبع: منظور ما از منبع این است که امکان گوش دادن به موسیقی را از چه طریقی خواهیم داشت. این منابع ممکن است شامل یک تنظیم کننده استاندارد AM/FM برای رادیو، پخش کننده CD یا DVD، رادیو ماهواره‌ای، ورودی USB و AUX یا اینکه اتصال بی سیم از طریق بلوتوث به گوشی اندروید و آیفون باشد.
  • تنظیمات خروجی: منظور از تنظیمات خروجی مربوط به تنظیمات صدا است که بهتر است امکان گوش دادن به موسیقی با انواع خروجی در حالت‌های صدای عادی، بالانس، جاز، باس، کلاسیک و… را در اختیارتان قرار دهد.
  • تقویت کننده یا آمپلی فایر: استفاده از این سیستم از طریق دادن ولتاژ بیشتر به آمپلی فایر است که صدای بیشتر و با کیفیت‌تر در اختیارتان قرار خواهد داد. تقریباً تمامی ضبط‌ها دارای رده خاصی از این تقویت کننده هستند؛ اما چون بسته به باندی که استفاده می‌کنید متغیر است، در صورت استفاده از یک بلندگو بزرگتر و با توان بالا باید آمپلی فایر جداگانه نیز تهیه کنید.
پیشنهاد:
37 مدل بهترین کابل و سیم برق با کیفیت

کیفیت صدای بهتر

منظور از کیفیت صدای بهتر این نیست که ضبط ماشین فابریک کارخانه دارای صدای کمتری است؛ بلکه کیفیت صدا در انها پایین‌تر بوده و صدایی که می‌شنوید به خوبی یک ضبط جدا که خریداری می‌کنید نیست. صدایی که از یک ضبط خوب می‌شنوید باید واضح بوده و وقتی آهنگ‌های بیس دار پخش می‌کنید به خوبی تک تک آلات موسیقی که در نواختن موسیقی به کار رفته را بشنوید.

امکان پخش انواع فرمت صوتی

تا پیش از این بیشتر ضبط‌ها فرمت‌هایی مثل mp3 را که رایج‌ترین فرمت بود را پخش می‌کردند و برای فرمت‌هایی مثل mp4 یا mpegave دچار مشکل بودیم. با توجه به اینکه انواع فرمت مختلفی از موسیقی وجود دارد، ضبطی که انتخاب می‌کنید بهتر است که تعداد فرمت بیشتری را پشتیبانی کند.

کنترل بهتر

مشکل عمده که در ضبط فابریک ماشین خودرو خصوصاً در ماشین‌های داخلی وجود دارد این است که اگر از حافظه فلش به صورت پوشه‌بندی شده استفاده کنید امکان تغییر پوشه وجود ندارد و صرفا موسیقی موجود در روت پخش می‌شود. باید ضبطی انتخاب کنید که امکان تغییر پوشه وجود داشته باشد و به‌راحتی بتوانید در تعداد چند صدتایی موسیقی که دارید ناوبری کرده و موسیقی دلخواه را پخش کنید.

همچنین باید ضبطی که انتخاب می‌کنید پورت‌های مختلفی مثل USB و AUX را پشتیبانی کند که قادر باشید از انواع حافظه و کالاهای دیجیتال چند رسانه‌ای برای پخش موسیقی استفاده کنید.

امکان کنترل تماس

آیا می‌دانستید که فقط 2 ثانیه نگاه کردن به نمایشگر گوشی هوشمند می‌تواند احتمال خطر تصادف را 20 برابر افزایش دهد؟

همین آمار باعث شده تا در سال 2016 چیزی بیش از 40 هزار و 200 تصادف منجر به مرگ در آمریکا به دلیل استفاده از گوشی حین رانندگی را ایجاد کند. حین خرید ضبط ماشین حتما به این موضوع هم دقت کنید و سعی کنید پخش کننده خودرو با امکان مدیریت تماس تلفن همراه خریداری کنید.

آنباکس پخش کننده خودرو مارشال

بهترین مارک ضبط صوت ماشین کدومه؟

  • پایونیر: پخش خودرو پایونیر یک برند صوتی قابل اطمینان است که ارائه کیفیت صدای عالی و انواع تنظیمات صوتی برای پخش موسیقی از ویژگی بارز آن است. این برند علاوه بر پخش خودرو باند خودرو را نیز تولید می‌کند که در صورت جفت شدن می‌توانید بهترین سیستم صوتی خودرو را داشته باشید.
  • کنوود: به لطف طیف گسترده‌ای از بلندگوها و سیستم پخش خودرو این برند نیز از جمله محصولات با کیفیت را ارائه می‌دهد. نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان بوده و می‌توانید بدون دردسر تلفن و هر نوع وسیله دارای حافظه را از راه‌های مختلف به آن متصل کرده و موسیقی خود را گوش کنید. حتی در ابتدایی‌ترین مدل‌های این برند نیز امکانات پرکاربرد و محبوب وجود دارند؛ از فن‌آوری صفحه لمسی گرفته تا همگام‌سازی با دوربین خودرو.
  • سونی: طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها از اتصال Bluetooth یا NFC به Apple Carplay گرفته تا Android Auto را برخوردار است. برخی از پخش کننده خودرو سونی دارای صفحه نمایش لمسی، ویژگی‌های بهینه سازی صدا مانند باس اضافی و اتصال به کنترل‌های فرمان را دارا هستند.
  • JVC: محصولات این شرکت نیز دارای طیف گسترده‌ای بوده و روی صفحه نمایش بزرگتر و لمسی با اندازه بزرگ در برخی موارد تا 6.8 اینچ تمرکز کرده است که به شما امکان اتصال به Apple Carplay یا Android Auto را می‌دهد. همین نمایشگر بزرگ باعث شده تا از آن برای کنترل نقشه، فایل‌های چند رسانه‌ای و تنظیمات بیشتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید فن آوری تشخیص صدا را نیز برای کار با هندزفری هنگام رانندگی فعال کنید.

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای 33 مدل بهترین کابل باتری خودرو

تقریبا هر کسی که به اندازه کافی تجربه رانندگی داشته باشد، مطمئناً حس بد خالی شدن باتری اتومبیل را تجربه […]

لیست قیمت 33 مدل چراغ پیشانی (هدلایت) قوی و پرنور مناسب کوهنوردی

چراغ‌ پیشانی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که هر کوهنوردی نیاز دارد یکی از آن را در کوله پشتی خود داشته […]

36 مدل بهترین پاوربانک و شارژر اصلی و اورجینال

بیشتر گوشی های موبایل با یک شارژر دیواری ساده عرضه می شوند. خریداران ممکن است آگاه نباشند که مدل های شارژر گوشی بسیاری در […]

راهنمای 25 مدل بهترین لامپ توکار با کیفیت برای نور پردازی مدرن

راهنمای خرید لامپ؛ نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید محصول روشنایی بدانیم امروزه روشنایی کارکردی فراتر از “تامین […]

راهنمای خرید 34 مدل باتری خودرو قوی و با کیفیت مناسب تک استارت

آشنایی با انواع باتری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ماشین، برای هر فردی که از خودروی شخصی استفاده می‌کند، […]

26 مدل بهترین لوستر با کیفیت , مدرن و بسیار شکیل

راهنما خرید لوستر برای خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که برای شما بازگو می کنیم. اول از […]

لیست 33 مدل پریز فوق العاده با کیفیت و لوکس مناسب برای خانه ی شما

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان هستند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر […]

راهنمای خرید 38 مدل لامپ ال ای دی (LED) پر نور و با طول عمر بالا

ویژگی های لامپ های ال ای دی باعث شده که نظر عموم را به خود جلب کرده و جایگزین مناسبی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه