لسیت 33 مدل بهترین امپلی فایر ماشین ❬بسیار قوی و با کیفیت❭ مناسب سیستم

لسیت 33 مدل بهترین امپلی فایر های ماشین بسیار قوی و با کیفیت

  • 31 مرداد 1400
  • 0 نظر
  • admin

آمپلی فایر برای استریو شما چه می کند؟ ♫برای فهم ساده ، ♫تقویت کننده سیگنال ضعیفی می گیرد و آن را قوی تر می کند. به امپلی فایر به عنوان قلب سیستم فکر کنید ، این دستگاه است که قدرت الکتریکی اسپیکر ها را فراهم می کند. اگر بلندگوهای شما کم قدرت هستند ، از حداکثر توان خود استفاده نمی کنند ، که منجر به کیفیت پایین صدا می شود و حتی ممکن است به اسپیکر های شما آسیب برساند. در بیشتر موارد ، پخش کننده های نصب شده در کارخانه خروجی بسیار کمی را برای درایو بلندگوهای شما فراهم می کند. ترکیب آمپلی فایر/بلندگو به طور مناسب صدایی کامل و غنی تولید می کند که در آن می توانید تمام تفاوت های ظریف رسانه ای را که به آن گوش می دهید بشنوید.

اگر در فکر افزودن یک امپلی فایر به پخش ماشین خود هستید زیرا سیستم شما قدرت خود را از دست داده است ، اما هنوز از اسپیکر های نصب شده در کارخانه خود استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید با تعویض بلندگوهای کارخانه خود کار خود را شروع کنید. معمولاً اسپیکر های کارخانه از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند و به مرور زمان فرسوده می شوند.

پیشنهاد:
لیست بهترین امپلی فایر های پر قدرت و با کیفیت

رتبه توان: رتبه بندی توان امپلی فایر در دو اندازه گیری طبقه بندی می شود.

RMS (میانگین مربع ریشه) قدرت: اندازه گیری مقدار پیوسته توان امپلی فایر می تواند به راحتی توان متوسط را تولید کند. این رتبه ای است که متخصصان صنعت بیش از همه به آن توجه دارند و بازتاب دقیق تری از میزان توان تقویت کننده است. هنگامی که امپلی فایر از توان RMS خود فراتر رفت ، شروع به تولید گرما ، نویز و ممکن است باعث آسیب به خود واحد شود.

حداکثر توان: آمپلی فایر چقدر توان می تواند برای مدت زمان بسیار بسیار کوتاهی قبل از آسیب یا خرابی تحمل کند. در بیشتر موارد ، این رتبه توسط متخصصان صنعت کنار گذاشته می شود و بیشتر به عنوان یک رتبه قدرت “بازاریابی” در نظر گرفته می شود. مطمئناً آمپلی فایر می تواند توان مورد نیاز را تولید کند ، اما خوشایند به نظر نمی رسد و طولی نمی کشد که امپلی فایر سوخته یا منفجر می شود. بنابراین به عنوان اندازه گیری بیهوده توان خروجی در نظر گرفته می شود و رتبه درستی در نظر گرفته نمی شود.

هنگامی که به دنبال امپلی فایر هستید ، مطمئن شوید که به قدرت RMS توجه کرده اید و نه به توان حداکثری. آمپلی فایرهای متعددی در بازار وجود دارد که ادعا می کنند هزاران وات توان با هزینه بسیار اندک تولید می کنند. ممکن است خیلی خوب به نظر برسد و این به این دلیل است که این نوع امپلی فایر ها با قطعات الکترونیکی کیفیت پایین تر ساخته شده اند. مطمئناً آن ها سیگنال شما را تقویت می کنند ، اما نه به اعدادی که ادعا می کنند. آمپلی فایر های ارزان قیمت نویز سیگنال زیادی تولید می کنند و معمولاً طول عمر بسیار کوتاهی دارند. اگر به تقویت کننده ای با قدرت حداکثر 2500 وات و قدرت RMS 800 وات نگاه می کنید ، در واقع یک امپلی فایر 800 وات است.

امپلی فایر خودرو

موارد دیگری که هنگام انتخاب امپلی فایر باید در نظر بگیرید

اهم (Ω): به عنوان امپدانس نیز شناخته می شود. این اندازه گیری مقاومت است که بلندگو به مدار اضافه می کند. در صدای خودرو ، معمولاً طیف گسترده ، اسپیکر های میان رده و توییترها تقریباً 4Ω هستند.

بسیار مهم است که امپدانس امپلی فایر خود را با امپدانس بلندگوی خود مطابقت دهید. از آنجایی که اکثر امپلی فایر های چند کاناله و دامنه کامل برای 4Ω تنظیم شده اند ، این موضوع هنگام برخورد با ساب ووفرها عمدتا نگران کننده است.

هنگامی که امپلی فایر با مقاومت بسیار کمی مواجه می شود ، شروع به تولید خروجی (توان) بیشتر از آنچه که برای آن طراحی شده بود می کند و باعث خرابی دستگاه می شود. برعکس ، اگر بلندگوهای 8Ω را با تقویت کننده 4Ω تغذیه کنید ، خروجی شما کاهش می یابد.

به عنوان مثال ، اتصال امپلی فایر که 1000 وات در توان 2Ω تولید می کند به 2 ساب ووفر که هر کدام 500 وات قدرت دارند اما در پیکربندی 8Ω متصل می شوند. واقعیت این است که بیشتر قدرت تقویت کننده توسط مقاومت پیکربندی 8Ω مصرف می شود و بلندگوها احتمالاً فقط حدود 250 وات را می بینند. بنابراین مهم است که مطمئن شوید امپدانس تقویت کننده شما با امپدانس پیکربندی اسپیکر شما مطابقت دارد.

پیشنهاد:
لیست 33 مدل ساب ووفر خاص مخصوص لرزش ماشین

چقدر توان نیاز دارید؟

مطابقت قدرت RMS دقیق بلندگوهای شما با توان RMS امپلی فایر شما کار منطقی به نظر می رسد و بله این امکان را برای صدایی عالی فراهم می کند. اگر بیش از 20 تا 50 درصد اسپیکر های خود را بیش از حد تغذیه کنید ، این امر باعث ایجاد فضای توان خالی آمپلی فایر می شود و هنگام پخش در همه حجم ها صدای کامل تری تولید می کند. فضای اضافی توان باعث می شود امپلی فایر شما بتواند با هرگونه جهش ناگهانی سیگنال صوتی مقابله کند. هنگامی که یک تقویت کننده تحت تغذیه یک افزایش صوتی دریافت می کند ، قدرت کافی برای بازتولید سیگنال را ندارد ، در عوض یک سیگنال مخدوش تولید می کند.

آیا یک امپلی فایر قوی تر صدای بلندگوهای شما را بلندتر می کند؟

یک آمپ قوی تر ، فضای توان بیشتری را به سیستم صوتی شما می بخشد و کیفیت صدا را بهبود می بخشد. قدرت بیشتر به شما امکان می دهد قبل از اعوجاج امپلی فایر ، موسیقی را بلند کنید. با این حال ، اگر بلندگوها نتوانند توان اضافی را تحمل کنند ، باعث اعوجاج صوتی می شوند. با امپلی فایر قوی و اسپیکر هایی که قدرت را کنترل می کنند ، قطعاً بلندگوهای شما صدای بلندتری خواهند بود.

سیم کشی: تولید کنندگان مشخصات سیم کشی را از نظر اندازه (ضخامت) و جنس سیم برای محصولات خود توصیه می کنند. استفاده از سیم کشی بسیار نازک یا ساخته شده از سیم با کیفیت پایین امپلی فایر را از توان مورد نیاز برای عملکرد مطلوب محروم می کند ، بنابراین عملکرد تقویت کنندگی را محدود می کند.

پیشنهاد:
راهنمای خرید 35 مدل اسپیکر با کیفیت

بریج زدن (پل زدن): هنگامی که 2 کانال برای ایجاد یک کانال ترکیب شوند. این فرایند بار اهم را به نصف کاهش می دهد ، بنابراین قدرت بیشتری را برای بلندگوی مورد نیاز تقویت کننده فراهم می کند. این روش معمولاً برای تغذیه ساب ووفر روی امپلی فایر چند کاناله استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر آمپر 4 کاناله دارید ، از کانالهای 1 و 2 برای تغذیه اسپیکر های چپ و راست شما استفاده می شود ، کانالهای 3 و 4 برای تغذیه ساب ووفر به هم متصل می شوند. توجه: همه تقویت کننده ها قادر به بریج زدن نیستند.

امپلی فایر ها دارای ویژگی های زیادی هستند. ساده ترین راه برای پیدا کردن آنچه شما نیاز دارید این است که در مورد آنچه از سیستم صوتی وسیله نقلیه خود می خواهید فکر کنید. در ادامه لیست بهترین امپلی فایر های خودرو را برای شما آورده ایم.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای 33 مدل بهترین کابل باتری خودرو

تقریبا هر کسی که به اندازه کافی تجربه رانندگی داشته باشد، مطمئناً حس بد خالی شدن باتری اتومبیل را تجربه […]

لیست قیمت 33 مدل چراغ پیشانی (هدلایت) قوی و پرنور مناسب کوهنوردی

چراغ‌ پیشانی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که هر کوهنوردی نیاز دارد یکی از آن را در کوله پشتی خود داشته […]

36 مدل بهترین پاوربانک و شارژر اصلی و اورجینال

بیشتر گوشی های موبایل با یک شارژر دیواری ساده عرضه می شوند. خریداران ممکن است آگاه نباشند که مدل های شارژر گوشی بسیاری در […]

راهنمای 25 مدل بهترین لامپ توکار با کیفیت برای نور پردازی مدرن

راهنمای خرید لامپ؛ نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید محصول روشنایی بدانیم امروزه روشنایی کارکردی فراتر از “تامین […]

راهنمای خرید 34 مدل باتری خودرو قوی و با کیفیت مناسب تک استارت

آشنایی با انواع باتری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ماشین، برای هر فردی که از خودروی شخصی استفاده می‌کند، […]

26 مدل بهترین لوستر با کیفیت , مدرن و بسیار شکیل

راهنما خرید لوستر برای خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که برای شما بازگو می کنیم. اول از […]

لیست 33 مدل پریز فوق العاده با کیفیت و لوکس مناسب برای خانه ی شما

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان هستند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر […]

راهنمای خرید 38 مدل لامپ ال ای دی (LED) پر نور و با طول عمر بالا

ویژگی های لامپ های ال ای دی باعث شده که نظر عموم را به خود جلب کرده و جایگزین مناسبی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه