کلید دوپل پارت الکتریک مدل آرا کد 3450W4012

نقد و بررسی اجمالی کلید دو پل یا Double pole double throw که به اختصار DPDT نامیده می‌شوند، دو مدار […]

نقد و بررسی اجمالی

کلید دو پل یا Double pole double throw که به اختصار DPDT نامیده می‌شوند، دو مدار جداگانه را کنترل می‌کند. این کلید که در واقع دو کلید SPDT با ۶ پایه است، به منظور کاهش مصرف لوله و سیم نول مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیزم این نوع کلیدها به این صورت است که یک لوله ارتباطی به کلید دو پل وارد می‌شود، سپس یک لوله از کلید دو پل به یکی از لامپ‌ها متصل شده و از آن یک لوله دیگر به لامپ بعدی نصب می‌شود. البته حالتی نیز وجود دارد که هر کدام از لامپ‌ها در یک لوله جداگانه به کلید دو پل متصل می‌شوند. پیچ های موجود در سیستم کلیدهای دو پل به رنگ طلایی یا نقره‌ای هستند؛ که سیم فاز ورودی به پیچ طلایی و دو سیم دیگر به پیچ‌های نقره‌ای وصل می‌شوند.
در بسیاری موارد برای تامین روشنایی فضا از کلید دو پل استفاده می شود. هر پل متعلق به یک سیستم روشنایی بوده، بدین ترتیب می توان از آن در سالن ها و مکان های بزرگ که تعداد زیادی لامپ در آن بکار می رود، استفاده نمود. در واقع کلید دو پل همانند دو کلید یک پل کاربرد دارد. کلید دوپل مدل آرا دودی از شرکت پارت الکتریک، همانند انواع دیگر کلیدهای آن از پلی کربنات است. حداکثر ولتاژ مورد استفاده در کلید ۲۵۰ ولت و جریان ۱۰ آمپر است، بنابراین کلید دوپل را می توان به سهولت به برق شهری متصل نمود. استاندارد ولتاژ و آمپر کلید امکان استفاده از آن در مکانهای تجاری و خانگی را فراهم می آورد.
رنگ طوسی به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شود؛ طوسی تیره که به عنوان دودی نیز شناخته می شود، از ترکیب رنگ سفید با مقدار بیشتری از رنگ مشکی حاصل می شود و طوسی روشن برعکس این ترکیب است و در آن رنگ سفید بیشتر از مشکی است. در واقع رنگ دودی می تواند بیشترین هماهنگی را با محیط اطراف خود پیدا کند. در روانشناسی رنگ ها نیز، طوسی به عنوان نشانی از دوستی، تعادل و آرامش در نظر گرفته می شود. هم چنین رنگ طوسی تناژهای مختلفی را شامل می شود و به عبارتی هم یک رنگ روشن و هم دراماتیک به شمار می رود. استفاده از رویه سفید در کلید و پریز دودی با ایجاد یک تونالیته رنگی لطیف، به شدت چشم‌نواز است و در ترکیب با دیگر المان‌های دکوراسیون یک خانه غوغا می‌کند. البته شما می‌توانید بسته به سبک طراحی خانه‌تان، از رویه‌ مشکی نیز استفاده کنید.

ادامه مطلب

مشخصات فنی

مشخصات

  • وزن

    87 گرم
  • ابعاد

    8.2×8.1×1 سانتی‌متر
  • جنس

    پلاستیک

  • چراغ داخلی

    ندارد

کالا های مرتبط