اسپیکر بلوتوثی قابل حمل انکر مدل A3145 SoundCore Boost

معرفی محصولAnker A3145 SoundCore Boost Bluetooth Portable Speaker اسپیکر «A3145 SoundCore Boost» محصولی از شرکت «انکر» است که از طریق […]

معرفی محصولAnker A3145 SoundCore Boost Bluetooth Portable Speaker
اسپیکر «A3145 SoundCore Boost» محصولی از شرکت «انکر» است که از طریق بلوتوث به تلفن‌همراه یا پخش‌کننده‌ی صوتی متصل می‌شود. اسپیکر «A3145» با توان خروجی 20 وات صوتی قدرتمند و واضح را با دو عملکرد بالا و ساب ووفر های دوگانه ارائه می دهد. تکنولوژی “UP” باعث ترتیب طیف وسیعی از صدا و متعادل برای شما را فراهم می کند. شما می توانید آهنگ های خود را با دوز اضافی باس و خلق و خوی خود را تنظیم کنید. «A3145» با داشتن ظرفیت 5200 باتری لیتیوم یونی که دارد به مدت 12 ساعت موزیک را فقط با یک بار شارژ پخش می کند. و برای شارژ کامل اسپیکر تنها 4-5 ساعت زمان نیاز است. اسپیکر «A3145» دارای استاندارد IPX5 است که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار است. به کمک میکروفون ارائه شده روی بدنه‌ی این محصول می‌توان به تماس‌های دریافتی تلفن‌همراه خود به کمک اسپیکر پاسخ داد. اسپیکر «A3145» با دستیارهای صوتی سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید به خوبی سازگار است. ولتاژ و جریان ورودی این محصول 5 ولت و 2 آمپر بوده و از سه طریق بلوتوث با ورژن 4.2 ، AUX و NFC (برای گوشی های که دارای NFC هستن) به دستگاه و هدفون مورد نظر شما متصل می‌شود. برای کنترل میزان صدا، روشن و خاموش کردن اسپیکر و همچنین قطع و وصل شدن موسیقی و بلوتوث دکمه‌هایی بر روی بدنه آن تعبیه شده است. که به اضافه آن میتوان کنترل تماس های تلفنی خود را داشته باشید. «A3145» دارای خروجی USB است که از تکنولوژی  PowerIQ نیز بهرمند است و شما می توانید با استفاده از اسپیکر خود برای شارژر گوشی نیز استفاده کنید. و دیگر هیچ نگرانی بابت تمام شدن باتری گوشی خود هم نداشته باشید.

  • کیفیت پخش صدا

    ۴

  • امکانات و قابلیت‌ها

    ۵

  • کیفیت ساخت

    ۴

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

نقاط قوت

  • ضدآب
  • باتری پر قدرت
  • استفاده به عنوان پاور بانک
  • قابلیت پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی
نقاط ضعف

  • قیمت بالا
نقد و بررسی تخصصیAnker A3145 SoundCore Boost Bluetooth Portable Speaker
بررسی کردن هرکدام از محصولات شرکت «انکر» (Anker) مشکل است. چه‌بسا محصولی مانند اسپیکر مقاوم در برابر آب این شرکت که یکی از برترین و پرطرفدارترین تولیدات این شرکت است. «Anker A3145 SoundCore Boost» یک اسپیکر کوچک است که نیازمند بررسی دقیقی است. اگرچه بررسی تمامی نکات فنی و تخصصی این محصول در یک مطلب نمی‌گنجد، سعی می‌کنیم با نگاه دقیق‌تر به این اسپیکر باارزش، نکات مثبت و منفی آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

Soundcore Boost

شاید شرکت انکر را بیشتر به خاطر پاوربانک‌ها و دستگاه‌های شارژ تولیدی‌اش بشناسیم اما به نظر می‌رسد خط تولید اسپیکرهای بلوتوثی Soundcore این شرکت به‌زودی شهرت زیادی را نصیب خود خواهد کرد. اسپیکر Soundcore Boost در سال 2017 به بازار عرضه شد و باکیفیت صدا بالا و «بیس» (Bass) عمیق خود که با طراحی بهینه‌اش همراه شده است برتری نسبی خود را نسبت بیشتر اسپیکرهای تولیدی این شرکت به رخ می‌کشد. البته قیمت این محصول انکر نسبت به محصولاتی هم چون Soundcore 2 بسیار بیشتر است.

سیاه زیبا

اسپیکر «Soundcore Boost» در ادامه سنت اسپیکرهای یکپارچه انکر طراحی و تولید شده است. این اسپیکر مینیمالیستی مات و به رنگ مشکی به بازار عرضه شده است. در بررسی طراحی این اسپیکر زیبا نمی‌توان از انحناهای ظریف کناره‌های این محصول صحبت نکرد. این انحناها Soundcore Boost را به اسپیکری کلاسیک و بی‌مانند تبدیل کرده است. در قسمت فوقانی این اسپیکر کلیدهای کنترل آن قرار گرفته‌اند. این کلیدهای دایره‌ای شکل دکمه‌های پاور، پخش و کم‌وزیاد کردن صدا را شامل می‌شوند اما کلیدی که به‌طور خاص در این اسپیکر انکر گنجانده شده است کلید «BassUp» است که در ادامه به بررسی کاربرد آن خواهیم پرداخت.

در همان قسمت فوقانی و در یکی از طرفین این محصول چهار نشانگر LED برای نمایش میزان باتری وجود دارد. البته مهم نیست که گوشی شما به سیستم‌عامل اندروید مجهز هست یا iOS، همیشه می‌توانید میزان باتری اسپیکر را رو نمایشگر اکثر گوشی‌ها ببینید. بنابراین، نیاز چندانی به نگاه کردن به نشانگرهای این اسپیکر ندارید. در سمت دیگر این اسپیکر نیز NFC خوان این اسپیکر وجود دارد که اجازه می‌دهد به‌راحتی از طریق NFC به اسپیکر را به گوشی خود متصل کنید.

دورتادور این اسپیکر را مش نرمی قرار گرفته است که به خوبی در بدنه این محصول جای گرفته است. قسمت زیادی از زیبایی این اسپیکر به دلیل همین مش است که به‌خوبی کار شده است. در یکی از سمت‌های Soundcore Boost درپوش محافظ ورودی و خروجی‌های این محصول قرار گرفته است. ورودی این محصول در این قسمت درگاه AUX است که با استفاده از جک 3.5 میلی‌متری می‌توانید صدای گوشی یا دستگاه خود را به بلندگوهای این اسپیکر انتقال دهید. در طرفین این درگاه دو درگاه دیگر قرار دارند که یکی از آن ورودی microUSB برای شارژ اسپیکر و دیگر خروجی USB برای استفاده از اسپیکر به‌عنوان پاوربانک است.

درپوش این درگاه‌ها به‌خوبی روی آن‌ها را می‌پوشاند و از نفوذ آب به داخل اسپیکر یا هرکدام از درگاه‌ها جلوگیری می‌کند. برخورداری از استاندراد IPX5  که نشان‌دهنده ویژگی ضدآب بودن این محصول است باعث شده است که نتوانیم هیچ ایرادی از طراحی انکر برای این اسپیکر بگیریم. در قسمت زیرین این محصول نیز 4 عدد پایه سیلیکونی وجود دارد که در هنگام قراردادن اسپیکر روی میز از ایجاد خط‌وخش بر روی میز جلوگیری می‌کند.

بیس بیس و بازهم بیس بیشتر

شرکت انکر با تولید Soundcore Boost نوید «بیس» (Bass) زیادی را به طرفداران خود داده بود و بیسی که با استفاده از این اسپیکر می‌شنوید چیزی فراتر از دیگر محصولات موجود در بازار است. در بالا دکمه BassUp این محصول را ذکر کردیم. با فشردن این دکمه صدای خروجی این اسپیکر با بیس زیاد تولید می‌شود که با بوم بوم‌های عمیق، طرفداران آهنگ‌های بیس‌دار را ذوق‌زده می‌کند. گفتنی است پس از گوش دادن طولانی‌مدت به موسیقی از طریق BassUp ممکن است گوش‌هایتان کمی خسته شوند. صداهای فرکانس بالا، پایین و میانی نیز در این محصول نیز در رنج بالاتر از متوسط قرار دارند. در کل کیفیت و وضوح صدای Soundcore Boost را می‌توان نزدیک به ایدئال محسوب کرد. میزان صدای این محصول بسیار مناسب است و با صدای متوسط آن می‌توانید آپارتمانی را از صداهای بلند پر کنید و همسایه‌هایتان آزرده کنید. البته صدای خروجی ممکن است در ولوم‌های بالا با خش‌های ریزی همراه شود؛ به همین دلیل است که این اسپیکر در محیط‌های کاملاً باز عملکرد محیط‌های بسته را ندارد.

اسپیکر یا پاوربانک

شاید بیشتر کاربران شرکت انکر را با پاوربانک‌ها و محصولات شارژی آن بشناسند. باید اذعان کرد که انکر در این حوزه از تولیدات الکترونیکی بسیار ماهر است. انکر میزان نگهداری باتری  Soundcore Boost را حدود 12 ساعت عنوان کرده است که در عمل هم درست است. این میزان از نگهداری باتری برای اسپیکری با این ابعاد، فوق‌العاده است و کم‌تر محصولی را در بازار خواهید یافت که از چنین امکانی برخوردار باشد. اما این پایان بررسی ما از باتری فوق‌العاده خوب Soundcore Boost نیست. این اسپیکر انکر قابلیت استفاده به‌عنوان پاوربانک را هم دارد. در بالا از پورت USB این محصول صحبت کردیم. این پورت از فناوری PowerIQ شرکت انکر نیز برخوردار است. این فناوری با شناسایی گوشی یا تبلت شما، سریع‌ترین جریان ممکن را برای دستگاه شما فراهم می‌آورد و درنتیجه دستگاه شما را سریع‌تر شارژ می‌کند.

حرف آخر

اسپیکر Soundcore Boost محصولی است که در میان اسپیکرهای میان رده موجود در بازار یک سروگردن از بیشتر رقبای خود بالاتر قرار می‌گیرد. این محصول شرکت انکر با طراحی بسیار زیبا و بیس فوق‌العاده خود، شما را شگفت‌زده می‌کند؛ چراکه از اسپیکری با این ابعاد چنین بیس قوی دور از ذهن است. کیفیت و وضوح صدای این اسپیکر در گستره رضایت بخشی هستند اما در مقایسه با برخی محصولات گران‌قیمت‌تر احتمالاً پیروز رقابت نخواهند بود. میزان نگهداری 12ساعتی باتری بسیار مطلوب است. به دلیل همین باتری و قابلیت استفاده از این اسپیکر به‌عنوان پاور بانکی قوی با فناوری PowerIQ است که ارزش خرید این اسپیکر بالاتر نیز می‌رود. در پایان شاید ذکر این نکته ضروری به‌نظر می‌رسد که علاقه‌مندان به ژانرهای موسیقی دارای بیس بالا، به‌سختی بتوانند محصولی قابل‌رقابت با این Soundcore Boost را در بازار پیدا کنند.


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

کالا های مرتبط