راهنمای خرید سشوار:↩نحوه انتخاب سشوار مناسب برای موهای خود+ تکنولوژی های مختلف سشوار

راهنمای خرید سشوار: نحوه انتخاب سشوار مناسب برای موهای خود+ تکنولوژی های مختلف سشوار

  • 27 بهمن 1400
  • 0 نظر
  • admin

☜بنابراین شما می خواهید یک سشوار جدید بخرید. به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، درست است؟ دوباره فکر کنید

چند دقیقه جستجوی گذرا این حقیقت سرگیجه‌آور را برای شما آشکار می‌کند که تقریباً به تعداد افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، انواع مختلف سشوار وجود دارد.

به نظر می رسد که هر کدام مجموعه ای از مشخصات، ویژگی ها و برنامه های کاربردی خاص خود را دارند. بنابراین چگونه در دنیا می توانید موردی را که برای شما مناسب است پیدا کنید؟

⚛فولیکول های خود را اذیت نکنید – انتخاب سشوار عالی نباید آنقدر که به نظر می رسد سخت باشد.

نکته کلیدی برای محدود کردن گزینه‌های متعدد بدون تبدیل تحقیقات محصول به یک کار تمام وقت این است که با خصوصیات و نیازهای منحصر به فرد موهای خود آشنا شوید و ایده خوبی از نحوه استفاده دقیق از دستگاه جدید خود داشته باشید.

در سشوار به دنبال چه چیزی باشم؟

برای خرید سشوار نکاتی را در نظر بگیرید

سشوارها قبل از هر چیز برای خشک کردن موها (duh) طراحی شده اند. آنها این کار را با تولید جریان متمرکزی از هوای گرم انجام می دهند که کاربر در طول موهای خیس خود به جلو و عقب می برد.

این ترکیب گرما و جریان هوا یک ترکیب قوی است، که تبخیر سریع رطوبت در رشته ها را تشویق می کند و به خشک شدن آنها کمک می کند بسیار سریعتر از زمانی که اجازه می دهند به طور طبیعی در هوا خشک شوند.

اما این فقط نیمی از ماجرا است. سشوارها نیز ابزارهای همه کاره ای برای یک ظاهر طراحی هستند که می توانند حجم و فر را اضافه کنند، شکل دهند و به انجام کارهای پیچیده کمک کنند. به این ترتیب، یک سشوار خوب باید بیش از انجام یک عملکرد اصلی واحد انجام دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید نگاهی به چند مورد از اجزای کلیدی که باید هنگام مقایسه یک دستگاه خاص به آن‌ها توجه کنید، بیاندازیم.

قدرت

هنگامی که برای سشوار استفاده می شود، اصطلاح “قدرت” به سادگی به این معنی است که یک مدل خاص چقدر می تواند دمش کند و چقدر می تواند با خیال راحت گرم شود.

اگر نگرانی اصلی شما این است که موهای مرطوب خود را در سریع ترین زمان ممکن خشک کنید، ایده خوبی است که از دستگاهی با حداقل توان 1500 وات استفاده کنید که جریان هوا قوی تر و آستانه دمای بالاتر را ارائه می دهد.

هر چیزی کمتر نمی تواند نیرو یا گرمای کافی را فراهم کند و زمان خشک شدن کلی شما را افزایش می دهد. اگر به طور مکرر از های ظاهر طراحی شده استفاده می کنید، اصل قدرت نیز مهم است.

اگر سشوار شما فقط 800 وات جریان هوا را تولید می کند، یک متمرکز کننده یا پخش کننده ممکن است برای شما مفید نباشد. به همین دلیل است که سشوارهایی که در فروشگاه ها پیدا می کنید مانند دمنده های کاغذی دستی کار می کنند.

خوشبختانه برای شما، اکثر سشوارهایی که برای مصارف خانگی ساخته می‌شوند، توان استانداردی در حدود 1200 تا 1500 وات دارند، بنابراین برای یافتن یک سشوار با درجه قدرت رضایت‌بخش نیازی به جستجوی سخت نخواهید داشت.

برخی از سشوار های حرفه‌ای حتی تا 3500 وات هم می‌رسند (اگر برای تصور این نوع خروجی به کمک نیاز دارید، فقط یک فرد را که سوار ماشین است و سرش از پنجره آویزان است، تصور کنید).

به خاطر داشته باشید که با افزایش قدرت، قیمت نیز افزایش می‌یابد – عکس آن نیز صادق است. سشوارهای با وات پایین تر، به غیر از مقرون به صرفه بودن و کاهش مصرف انرژی، معمولاً مزایای زیادی ندارند. گفتنی است، هر دوی این موارد برای بسیاری از کاربران ملاحظات مهمی هستند.

در پایان، میزان قدرتی که انتخاب می‌کنید باید با اولویت‌های فردی شما تعیین شود.

پیشنهاد:
33 مدل بهترین سشوار ها برای موهای ظریف: *لیست برترین ها*

پیوست ها

اتصالات سشوار

این روزها، این غیر معمول نیست که سشوارها با مجموعه ای از ضمائم برای پاسخگویی به نیازهای مختلف و تکنیک های یک اصلاح عالی طراحی شوند. به عنوان مثال، یک سشوار رده بالا ممکن است با یک نازل خشک کننده سریع، یک دیفیوزر، یک دیسپانسر، یک شانه گره ای، و یک متمرکز کننده با شکل خاص برای خشک کردن دقیق و هدفمند بسته بندی شود.

چنین ضمیمه‌هایی یک ضرورت جدی نیستند – برخی از کاربران ممکن است بخواهند موهای خود را خشک کنند و در مسیر کار باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ابزارها و وسایل جایگزین برای انجام بیشتر حالت‌دهی خود پس از خشک شدن موهایشان نیاز داشته باشند.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید بدون آنها کار کنید، انتخاب یک سشوار سالید و بدون زواید که از لوازم جانبی اجتناب می‌کند، می‌تواند راه خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه باشد.

با این فرض که روال معمول بعد از حمام شما شامل خشک کردن و استایل کردن هم می شود، این نوع لوازم جانبی ممکن است ارزش قیمت بالایی را داشته باشند. و اگر قبلا هرگز از آنها استفاده نکرده اید، می توانید دنیای کاملا جدیدی از امکانات مدل مو را برای شما باز کنید.

به عنوان مثال، یک سشوار با یک متمرکز کننده، در هماهنگی با یک برس یا شانه ساده، خشک کردن و صاف کردن چتری را در یک فرآیند آسان ممکن می کند.

به طور مشابه، یک دیسپانسر جداشدنی می تواند شما را از دردسر برس زدن موهایتان پس از خشک شدن نجات دهد. برای بسیاری از کاربران، این راحتی ارزش پرداخت کمی پول اضافی را دارد.

Hair Dryer Buying Guide

آشنایی با انواع مو

سشوار برای انواع مو

همانطور که انتخاب یک سشوار تنها بر اساس قیمت ها و ویژگی های زیاد آن به اندازه کافی دشوار نبود، نوع موی خاص شما نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

همه موها را می توان تقریباً به چهار دسته مختلف تقسیم کرد: صاف، موج دار، فر و گره خورده (یا پیچ دار). این دسته بندی ها به ظاهر کلی مو اشاره دارد – یعنی شکل تک تک تارها، ضخامت و بافت آنها و نحوه قرار گرفتن آنها در کنار هم.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع مویی دارید، به نزدیکترین آینه بروید و به موهایتان نگاه کنید. آیا آنها در ورقه های صاف و مستقیم می افتند یا موجی به سمت خود دارند؟ اگر موج دار هستند، آیا آن امواج به اندازه ای تلفظ می شوند که به عنوان فر طبقه بندی شوند؟ اگر چنین است، آیا آنها مانند فنرها شل و روان هستند یا محکم پیچیده شده اند؟

همچنین می‌تواند کمک کننده باشد اگر به عکس‌ها یا تصاویری که چهار نوع مو را نشان می‌دهند نگاهی بیندازید و یکی را که شباهت بیشتری به موهای شما دارد شناسایی کنید. بسیاری از این گونه کمک های بصری را در اینترنت پیدا خواهید کرد.

ارتباط بین سشوار و انواع مو

هر نوع مو متفاوت است، بنابراین دلیل این است که همه سشوارها برای همه کاربران به یک اندازه خوب کار نمی کنند.

قبل از اینکه بتوانید به سوال «بهترین سشوار برای من چیست» پاسخی محکم بدهید، لازم است کمی در مورد فناوری‌های مختلف که معمولاً در سشوارهای امروزی استفاده می‌شود، بدانید.

سشوارهای تورمالین/یونی

سشوارهای تورمالین و یونی هر دو با بمباران موهای خیس با یون های دارای بار منفی کار می کنند که مولکول های آب با بار مثبت را بدون خشک کردن بیش از حد خنثی کرده و می شکنند.

نتیجه خشک شدن دو برابر سریع و نرم‌تر شدن موها و آبرسانی بیشتر است. سشوار های تورمالین و یونی برای افرادی با موهای خشک، فر یا گره خورده که مستعد وز شدن هستند، به شدت توصیه می شود.

پیشنهاد:
بهترین مدل های سشوار کم صدا اندازه گیری شده بر حسب دسی بل

سشوار سرامیکی

داخل یک سشوار سرامیکی با سرامیک پوشانده شده است، ماده ای که به دلیل توانایی آن در هدایت و توزیع یکنواخت گرما مورد تحسین قرار گرفته است. به این ترتیب، موها را با سرعت خشک می کنند و در عین حال آسیب های ناشی از گرما را نیز به حداقل می رسانند.

سشوارهای سرامیکی همه کاره‌ های عالی هستند، اما به‌ویژه روی موهای صاف که نیاز به لیفت دارند، به خوبی کار می‌کنند.

سشوار تیتانیومی

مانند سرامیک، تیتانیوم نیز سریع و به طور یکنواخت گرم می شود. با این حال، تیتانیوم بسیار گرمتر از سرامیک می شود، بنابراین به طور بالقوه زمان خشک شدن را برای کاربران با موهای ضخیم یا فر کاهش می دهد. به همین دلیل، آنها بهترین انتخاب برای مو هایی نیستند که قبلاً خشک یا آسیب دیده اند.

برای مثال فرض کنید موهای شما خوب، مجعد و به طور طبیعی خشک است. از آنجایی که دمای بالا باعث می‌شود موهای ظریف و بافت‌دار در یک منطقه وز غیرقابل کنترل شوند، بهترین گزینه این است که یک خشک‌کن تورمالین یا یونی را انتخاب کنید که دارای تنظیمات حرارتی متعدد و شامل یک ضمیمه پخش‌کننده باشد تا شکل فرهای شما را حفظ کند.

از طرف دیگر، اگر موهای شما صاف است و در هر دو طیف ضخامت قرار می گیرد، ممکن است ظرفیت خشک کردن سریع و اثر حجم دهی یک سشوار سرامیکی یا تیتانیوم با وات بالا را ترجیح دهید. ببینید این چقدر آسان شد؟

توجه داشته باشید که هر سشوار اگر خیلی داغ باشد، خیلی نزدیک باشد یا زیاد استفاده شود، می تواند باعث آسیب حرارتی شود. مهم نیست که در نهایت روی چه نوع سشواری دست می گزارید، مطمئن شوید که تنظیمات حرارتی قابل تنظیمی دارد.

دو تنظیم (گرم و خیلی گرم) خوب است. سه حجم دمندگی (کم، متوسط ​​و زیاد) بهتر هستند. یک دکمه شوت خنک هم داشته باشد گزینه ی مناسبی است.

نتیجه گیری

یک کار به ظاهر ساده مانند انتخاب یک سشوار جدید می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به یک سردرد واقعی تبدیل شود، و مرتکب اشتباه شوید. اما با دانش در کنار ما، ممکن است از سردرگمی شما کاسته شود و مسیری را برای رسیدن به محصولی که بتوانید به آن اعتماد کامل داشته باشید، باز کند.

پاداش سخت کوشی شما دو برابر خواهد بود: یک سر پر از موهای براق، قوی و سالم و رضایت از کار با وسیله ای که به نظر می رسد فقط برای شما ساخته شده است. می توانید ادامه دهید و آن را در زیر مشاهده کنید.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای 33 مدل بهترین کابل باتری خودرو

تقریبا هر کسی که به اندازه کافی تجربه رانندگی داشته باشد، مطمئناً حس بد خالی شدن باتری اتومبیل را تجربه […]

لیست قیمت 33 مدل چراغ پیشانی (هدلایت) قوی و پرنور مناسب کوهنوردی

چراغ‌ پیشانی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که هر کوهنوردی نیاز دارد یکی از آن را در کوله پشتی خود داشته […]

36 مدل بهترین پاوربانک و شارژر اصلی و اورجینال

بیشتر گوشی های موبایل با یک شارژر دیواری ساده عرضه می شوند. خریداران ممکن است آگاه نباشند که مدل های شارژر گوشی بسیاری در […]

راهنمای 25 مدل بهترین لامپ توکار با کیفیت برای نور پردازی مدرن

راهنمای خرید لامپ؛ نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید محصول روشنایی بدانیم امروزه روشنایی کارکردی فراتر از “تامین […]

راهنمای خرید 34 مدل باتری خودرو قوی و با کیفیت مناسب تک استارت

آشنایی با انواع باتری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ماشین، برای هر فردی که از خودروی شخصی استفاده می‌کند، […]

26 مدل بهترین لوستر با کیفیت , مدرن و بسیار شکیل

راهنما خرید لوستر برای خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که برای شما بازگو می کنیم. اول از […]

لیست 33 مدل پریز فوق العاده با کیفیت و لوکس مناسب برای خانه ی شما

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان هستند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر […]

راهنمای خرید 38 مدل لامپ ال ای دی (LED) پر نور و با طول عمر بالا

ویژگی های لامپ های ال ای دی باعث شده که نظر عموم را به خود جلب کرده و جایگزین مناسبی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه