نحوه استفاده صحیح از اتو فر کننده مو: ۷ اشتباهی که باید از آن اجتناب کنید

نحوه استفاده صحیح از اتو فر کننده مو: ۷ اشتباهی که باید از آن اجتناب کنید

  • 7 اسفند 1400
  • 0 نظر
  • admin

فر کردن مو با استفاده از فر کننده ممکن است آنطور که به نظر می رسد راحت نباشد. برای کسانی که دچار شکستگی، وز، فرهای شل یا حالتی هستند که طبق انتظار ظاهر نمی شود، نگران نباشند.

برخی از خطاهای رایج را باید ✄اصلاح کرد. برای به دست آوردن مو های فر طبیعی، قابل لمس و بدون آشفتگی، این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید.

اشتباهاتی که باید هنگام استفاده از فر کننده مو از آنها اجتناب کنید

فر کننده مو

نحوه استفاده از اتو فر کننده

  1. از محصول صحیح در زمان مناسب استفاده کنید

اسپری مو قبل استفاده میشه یا بعد؟ آیا اصلا باید از مرطوب کننده استفاده کرد یا ژل بهتر است؟ اینها همه سؤالات معتبری هستند. محصول استفاده شده قبل از یک ظاهر اصلاح شده، پایه ای برای حفظ فر ایجاد می کند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو باید محافظ حرارتی مو باشد.

حالت دادن مکرر حرارتی باعث آسیب هایی مانند خشکی و دو شاخه شدن موی طبیعی می شود. اگر موها رنگ شده، پر شده یا صاف شده اند، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. مواد شیمیایی رطوبت مو را از بین می برد. گرما باعث از دست دادن بیشتر رطوبت و در نتیجه موهای وز، خشک و آسیب دیده می شود.

بهترین گزینه استفاده از کرم مرطوب کننده (موس) روی موهای خشک شده با حوله است. موس حجم می دهد و به اتوی فر کننده نمی چسبد. شما می توانید از اسپری مو استفاده کنید اما این کار را کم و به همان روش انجام دهید. اگر مو خیلی خشک باشد، اسپری مو به استوانه بیگودی می‌چسبد و هم فر کننده و هم موهایتان را خراب می‌کند. فر به دست آمده قابل لمس و یا طبیعی نخواهد بود.

  1. هنگام فر کردن موهای خود، از روش صحیح استفاده کنید

اکثر مردم موهای خود را از انتها فر می‌کنند، اتو را می‌بندند و موها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت دور میله می‌چرخانند. متأسفانه این روش صحیح نیست. این روش باعث آسیب مو می شود زیرا نوک موها مستعد شکستن هستند. شما باید به جای اینکه موها را در انتها بچرخانید ، آن را دور آن بپیچید.

چر خاندن موها در انتها و پیچاندن آنها به دور فر کننده منجر به فرورفتگی یا حالت قلاب ماهی می شود. نه اثر مورد نظر!

برای داشتن ظاهری طبیعی، با دسته کردن موها شروع کنید. از سمت راست، در دسته های یک اینچی، که از ریشه شروع می شود، موهای خود را دور از صورت خود بپیچید. برای جلوگیری از آسیب، یک اینچ از انتهای مو را رها کنید. اگر از اتو فر کننده با گیره استفاده می کنید، به محل آن توجه ویژه ای داشته باشید. پیچاندن آن به روش نامناسب، اثری غیرطبیعی بر روی موهای شما به جا می گذارد.

در سمت چپ سر، موها را در خلاف جهت عقربه های ساعت بپیچید. نتیجه یک ظاهر خیره کننده و طبیعی خواهد بود!

پیشنهاد:
بهترین اتو مو صفحه منحنی: بررسی مدل های برتر
  1. موها را فقط سه ثانیه در جای خود نگه دارید!

اتوهای فر کننده می توانند به دمای 450 درجه فارنهایت برسند. بسته به بافت و وضعیت موهای شما، این می تواند باعث آسیب شود.

برای موهای زبر، قوی یا ضخیم، دمای بالاتر ایده آل است زیرا حفظ یک مدل سخت تر است. اگر زمان مناسب را در نظر نگیرید، این نوع مو در عرض چند دقیقه حالت فر را از دست می دهد. برای بهترین اثر، موها را بیش از سه ثانیه نگه دارید.

برای موهای نازک یا شکننده، تنظیمات را روی متوسط ​​تا کم قرار دهید. مجدداً دو تا سه ثانیه در موقعیت خود نگه دارید و رها کنید تا پروسه کامل شود.

  1. فر کننده مناسب برای موهای خود بخرید

یک اتوی فر کننده مناسب یک سرمایه گذاری است، به خصوص اگر می خواهید دوام داشته باشد. همیشه ارزانتر بهتر نیست. اما گران بودن هم همیشه ضروری نیست.

اتوهای فر کننده با استوانه سرامیکی یا تورمالین بهترین راه حل هستند. دوام بیشتری دارند، راحت تر تمیز می شوند و گرما را به طور مساوی در سراسر مو پخش می کنند. این نوع فر کننده برای موهای ضخیم ایده آل است زیرا دما را یکنواخت نگه می دارد و درخشندگی بیشتری می بخشد.

اتوهای فر کننده با گیره محبوب ترین هستند زیرا کاربر پسند و در دسترس هستند. اگر به درستی بسته بندی نشده باشند، به دلیل گیره می توانند ظاهری شرم آور «فرم قلاب ماهی» در انتها ایجاد کنند.

توجه به عمر فر کننده بسیار مهم است. شما باید هر چهار تا پنج سال یکبار آنها را تعویض کنید. راه ساده‌تر برای تشخیص اینکه آیا نیاز به تعویض دارد این است که به خوبی فر را نگه می‌دارد یا خیر. مانند اتومو های مسطح، مانند اتوهای بیگودی که مستهلک می شوند، شروع به از دست دادن گرما می کنند.

اگر فرهای شما افتاده است، ممکن است زمان جایگزینی آن فرا رسیده باشد.

  1. بخش بندی کوچکتر بهتر عمل می کند

هنگام پیچیدن مو، آن را در قسمت های یک اینچی به دور میله بپیچانید. موهای بیش از حد باعث ایجاد فر مناسب نمی شود زیرا موی کافی با میله تماس پیدا نمی کند. توزیع نابرابر گرما باعث می شود که یا یک موج شل یا به سرعت  از بین رونده داشته باشید.

برای نتایج ماندگار، بخش های یک اینچی مو را به طور مساوی دور میله بپیچید تا ظاهری حرفه ای داشته باشید.

  1. اندازه میله ی مناسب تفاوت بزرگی ایجاد می کنند!

قبل از خرید اتو فر کننده ، طول مو و نوع فر را در نظر بگیرید. اتوهای میله ای بزرگتر برای موهای بلندتر و فرهای شلتر عالی هستند. موهای کوتاه‌تر به استوانه های کوچک‌تری نیاز دارند زیرا راحت‌تر دور مو می‌پیچند. آنها همچنین فرهای محکم تری ایجاد می کنند. درباره قطر میله فر کننده بیشتر بدانید.

اگر فرها بدشکل هستند، نشان دهنده این است که فر کننده شما خیلی کوچک است. موی کافی با میله تماس پیدا نمی کند تا فر خوبی ایجاد کند. برای نتیجه بهتر، اندازه بزرگتری انتخاب کنید.

اندازه ایده آل یک فر کننده یک اینچی برای تمام طول مو ها مناسب است.

  1. اجازه دهید موها کاملا خنک شوند

اجازه دادن به موها برای خنک شدن. تمایل این است که آن را با انگشت در حالی که گرم است، استفاده کنید. با این حال، نتیجه این است که فرها در عرض چند دقیقه می افتند یا موخوره می شوند. پس از سرد شدن مو، یک اسپری تکمیل کننده مه را به طور یکنواخت روی فرها بمالید.

برای ظاهری لوکس، فرها را بهم بزنید یا آنها را برس بزنید تا موجی صاف ایجاد کنید.

این تکنیک‌ها به موها اجازه می‌دهند سالم و سرزنده بمانند و به موخوره و آسیب ناشی از اعمال گرما به طور مداوم پایان دهند. محصولات محافظ حرارتی که روی موهای خشک شده با حوله استفاده می شود از آسیب ناشی از حالت دادن مکرر جلوگیری می کند. اگر عجله دارید از سشوار با قابلیت یونی استفاده کنید. آسیب وارد شده به فولیکول های مو را کاهش می دهد.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای 33 مدل بهترین کابل باتری خودرو

تقریبا هر کسی که به اندازه کافی تجربه رانندگی داشته باشد، مطمئناً حس بد خالی شدن باتری اتومبیل را تجربه […]

لیست قیمت 33 مدل چراغ پیشانی (هدلایت) قوی و پرنور مناسب کوهنوردی

چراغ‌ پیشانی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که هر کوهنوردی نیاز دارد یکی از آن را در کوله پشتی خود داشته […]

36 مدل بهترین پاوربانک و شارژر اصلی و اورجینال

بیشتر گوشی های موبایل با یک شارژر دیواری ساده عرضه می شوند. خریداران ممکن است آگاه نباشند که مدل های شارژر گوشی بسیاری در […]

راهنمای 25 مدل بهترین لامپ توکار با کیفیت برای نور پردازی مدرن

راهنمای خرید لامپ؛ نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید محصول روشنایی بدانیم امروزه روشنایی کارکردی فراتر از “تامین […]

راهنمای خرید 34 مدل باتری خودرو قوی و با کیفیت مناسب تک استارت

آشنایی با انواع باتری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ماشین، برای هر فردی که از خودروی شخصی استفاده می‌کند، […]

26 مدل بهترین لوستر با کیفیت , مدرن و بسیار شکیل

راهنما خرید لوستر برای خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که برای شما بازگو می کنیم. اول از […]

لیست 33 مدل پریز فوق العاده با کیفیت و لوکس مناسب برای خانه ی شما

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان هستند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر […]

راهنمای خرید 38 مدل لامپ ال ای دی (LED) پر نور و با طول عمر بالا

ویژگی های لامپ های ال ای دی باعث شده که نظر عموم را به خود جلب کرده و جایگزین مناسبی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه