چند راهی برق انرجایزر مدل SPEC5P2UEU2

معرفی محصولEnergizer SPEC5P2UEU2 Power Strip دسترسی‌نداشتن به پریز برق و کمبود آن در زندگی‌های امروزی، مشکلی است که هر فردی […]

معرفی محصولEnergizer SPEC5P2UEU2 Power Strip

دسترسی‌نداشتن به پریز برق و کمبود آن در زندگی‌های امروزی، مشکلی است که هر فردی را به استفاده از چندراهی برق ترغیب می‌کند. چندراهی «SPEC5P2UEU2» ساخت شرکت «Energizer» با داشتن 5 پریز می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد. این محصول بدنه‌ای از جنس پلاستیک سخت دارد و از امکاناتی نظیر پوشش محافظ کودک، محافظت در برابر رعدوبرق و قابلیت کاهش نویز تا 40 دسی‌‌بل برخوردار است. ویژگی مهم این چندراهی، قابلیت مقاومت در برابر شوک‌های الکتریکی لحظه‌ای (برخورد رعدوبرق) است که در مقابل جریان‌هایی با 36000 آمپر و ولتاژی با 6000 ولت مقاومت دارد. طول کابل چندراهی انرجایزر 175 سانتی‌متر بوده و دارای دو عدد پورت USB با توان 2.1 آمپر است که امکان شارژ گوشی موبایل و تبلت را برای کاربران فراهم می‌کند. وارد آمدن شوک‌های الکتریکی ناگهانی، به وسایل برقی و الکتریکی متصل به این چندراهی آسیبی نخواهد زد. با استفاده از این محصول و بهره‌مندی از امکانات آن می‌توانید برای همیشه مشکل کمبود پریز را در محل کار یا منزلتان حل کنید.

  • تعداد پریزها

    ۵

  • راحتی در استفاده

    ۵

  • کیفیت ساخت

    ۴

  • امکانات و قابلیت‌ها

    ۴

  • کارآیی و عملکرد

    ۵

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

نقاط قوت

  • دارای نشانگر LED
  • مقاوم در برابر شوک‌های الکتریکی
نقد و بررسی تخصصیEnergizer SPEC5P2UEU2 Power Strip

چندراهی برق فوق را می‌توان نوعی دستگاه محافظ شوک الکتریکی دانست که در کنار تامین پریز برق مورد نیاز دستگاه‌هایتان، از آن‌ها نیز محافظت می‌کند. این محصول قابلیت جذب انرژی بالایی دارد و از مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. زمان پاسخ‌گویی این چندراهی برق در حد 1 نانوثانیه است که در کنار مزایای دیگر آن موجب محبوبیت بیشتر کالا شده است.

مقدمه

 محافظت از لوازم الکتریکی امری ضروری است؛ چراکه در هر لحظه، امکان ایجاد نوسان در جریان ورودی دستگاه‌های الکتریکی وجود دارد و ممکن است به دستگاه‌ها آسیب بزند؛ بر همین اساس انواع مختلفی از محافظ‌های شدت‌جریان و ولتاژ به بازار عرضه شده‌اند که با توجه به میزان توان محفاظتی می‌توان یکی از آن‌ها را برای دستگاه‌های مختلف الکتریکی تهیه کرد. از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب یک محافظ برق لوازم برقی خانگی و اداری مورد توجه قرار گیرد، میزان ولتاژ ورودی مجاز، مقدار جریان عبوری، مدت‌زمان پاسخ‌دهی و میزان محافظت دربرابر امواج مختلف است. محصولی که مشاهده می‌کنید، چندراهی برق «SPEC5P2UEU2» از تولیدات شرکت «انرجایزر» (Energizer) است. این دستگاه به‌خوبی می‌تواند از لوازم مختلف در برابر شوک‌های الکتریکی محافظت کند که در ادامه شما را با کاربردها و ویژگی‌های فراوان آن آشنا خواهیم کرد.

انرجایزر

قبل از هرچیز می‌خواهیم سازنده‌ی چندراهی SPEC5P2UEU2 یعنی شرکت انرجایزر را معرفی کنیم. انرجایزر شرکتی آمریکایی با بیش از ۱۲۰ سال تجربه در زمینه‌ی ساخت لوازم الکتریکی مصرفی است که از شناخته‌شده‌ترین محصولات آن می‌توان به انواع باتری و چراغ‌قوه اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی محصولات تولیدی انرجایزر کیفیت بالای آن‌هاست و اثبات این ادعا هم صادرات فراوان محصولات این شرکت و استفاده‌شدن از آن‌ها در سراسر جهان است.

نحوه‌ی کارکرد محافظ شوک الکتریکی Surge Protection

همان‌طورکه اشاره کردیم، دستگاه‌های مختلف الکتریکی ممکن است هنگام اتصال به برق شهری، براثر ایجاد اختلال در جریان الکتریکی دچار آسیب شوند؛ به همین منظور از محافظ‌های جریان بر سر راه ورود الکتریسیته به دستگاه‌های الکتریکی استفاده می‌شود. حالا این نوسان یا اختلال چگونه ایجاد می‌شود؟ مراکز تولید برق وظیفه دارند این نیرو را به میزان ۲۲۰ ولت به وسیله‌ی کابل‌های برق، برای مصرف به کنتور مشترکان خود برسانند. حالا این جریان در مسیر خود ممکن است به هر دلیلی مثل ایجاد رعدوبرق دچار نوسان شود و در کسری از ثانیه، شوک الکتریکی ایجاد کند. باید برای درامان‌ماندن دستگاه‌های الکتریکی از این نوسانات، از یک محافظ استفاده کرد که مقاومت بالایی در برابر اعمال ولتاژهای بالا و جریانات اضافی داشته باشد؛ همچنین از زمان پاسخ‌گویی بسیار کمی در برابر جریان برخوردار باشد. منظور از زمان پاسخ‌گویی این است که وقتی شوک الکتریکی وارد جریان برق می‌شود، این محافظ باید خیلی سریع این شوک را شناسایی و جریان را قطع کند. حالا می‌خواهیم بدانیم محافظ SPEC5P2UEU2 تا چه حد دربرابر این نوسانات مقاومت دارد. این دستگاه قابلیت محافظت در مقابل شوک‌های الکتریکی با حداکثر جریان ۳۶۰۰۰ آمپر و ولتاژ ۶۰۰۰ وات را دارد؛ همچنین حداکثر میزان انرژی قابل‌تحمل این دستگاه در هنگام شوک الکتریکی، ۹۱۸ ژول است. مورد مهم دیگر این محافظ، برخورداری از زمان پاسخگویی ۱ نانو ثانیه است که با این توانایی می‌تواند خیلی سریع جریان الکتریکی بیش‌ازحد را تشخیص دهد.

کاربردها

چندراهی برق

مهم‌ترین کاربرد SPEC5P2UEU2 قابلیت استفاده از آن به‌عنوان یک چندراهی باکیفیت است. امروزه با زیادشدن تعداد دستگاه‌های برقی نیاز است که تعداد زیادی پریز برای استفاده در اختیار باشد؛ اما ازآنجاکه تعداد پریزهای طراحی‌شده در خانه‌ها و ادارات محدود است، از چندراهی‌ها استفاده می‌شود. این چندراهی پنج پریز دارد؛ یعنی می‌توان به آن، پنج دستگاه الکتریکی متصل کرد. پریزهای این چندراهی از نوع گرد هستند و امکان اتصال انواع دوشاخه‌‌ی برق در شکل‌های مختلف به این پریزها وجود دارد.

پورت‌های USB

با افزایش استفاده از دستگاه‌های با پورت USB همه‌ی ما با مشکل پیداکردن یک پریز خالی برای نصب شارژر خود مواجه هستیم یا اینکه به علت استفاده‌ی زیاد از شارژرها و خرابی آن‌ها مجبوریم بعد از مدتی استفاده، شارژری جدید تهیه کنیم. با تهیه‌ی این دستگاه این مشکلات برای همیشه برطرف خواهند شد. دیگر ویژگی مهم این دستگاه، وجود دو عدد پورت USB روی آن است؛ پورت‌هایی با جریان خروجی ۲.۱ آمپر. این میزان آمپراژ امکان می‌دهد تا بتوانید انواع لوازم الکتریکی USB نظیر گوشی‌های موبایل و تبلت را برای شارژ به آن وصل کنید. با توجه به این جریان خروجی، امکان شارژ سریع دستگاه‌ها با این پورت‌ها فراهم شده است.

سایر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های این چندراهی و محافظ شوک الکتریکی می‌توان به بدنه‌ی مقاوم و باکیفیت آن اشاره کرد. شرکت انرجایزر برای ساخت بدنه‌ی این دستگاه از مواد اولیه‌ی باکیفیت استفاده کرده که از مقاومت بالایی دربرابر حرارت بالا و فشار برخوردار است. همچنین روی پریزها، درپوش‌های محافظ کودک قرار داده است که موجب افزایش ایمنی استفاده از این چندراهی در خانه می‌شود. طول کابل درنظرگرفته‌شده برای این چندراهی ۱/۷۵ متر است که مقاومت بالایی دارد. برای قطع دستی جریان هم یک عدد کلید در قسمت انتهایی آن طراحی کرده‌اند که درمواقع استفاده‌نشدن می‌توان جریان ورودی را قطع کرد.

نتیجه گیری

امکان ایجاد شوک الکتریکی همیشه در جریان برق وجود دارد؛ پس چه بهتر برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به دستگاهای گران‌قیمت برقی داخل خانه یا محل کار؛ همچنین اگر این وسیله امکان اتصال چند دستگاه با دوشاخه‌ی برق یا USB را داشته باشد، کاملا ایدئال است. چندراهی و محافظ SPEC5P2UEU2 همه‌ی این ویژگی‌‌ها را دارد و ما آن را برای استفاده در خانه و محل کار به شما توصیه می‌کنیم.


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

کالا های مرتبط