نویز گیر سیستم صوتی  خودرو لنزر مدل PF-2000

معرفی محصول نویز سیستم صوتی یعنی چه ؟ به طور کلی هرگونه صدای ناخواسته اضافی مثل زوزه، سوت، هومممم و […]

معرفی محصول
نویز سیستم صوتی یعنی چه ؟ به طور کلی هرگونه صدای ناخواسته اضافی مثل زوزه، سوت، هومممم و … که از بلندگوها پخش بشود نویز نامیده میشود و معمولا نویز ها با تغییر دور موتور کم و زیاد میشوند.
عوامل ایجاد نویز سیستم صوتی ماشین : ضعیف بودن منفی ورودی آمپلی فایر ، ضعیف بودن منفی بدنه خودرو ، قطع شدن یا لهیدگی یا تحت فشار بودن قسمت منفی کابل RCA ، کشیدن کابل RCA در هنگام روشن بودن سیستم و باز بودن ولوم رادیوپخش ، اشتباه بودن مسیر سیم کشی
راه های رفع نویز در سیستم صوتی خودرو : برای این امر باید اول بدانیم که منبع تولید نویز کجاست؟؟؟
به عنوان مثال نویز از دینام ایجاد میشود ؟؟(با تغییر دور موتور نویز زیاد میشود) و یا منبع آن در رادیوپخش یا آمپلی فایر است؟؟؟ ابتدا باید تمامی این عوامل بررسی شود.
نکته قابل تامل که در مورد نویز وجود دارد اینکه معمولا این پدیده در خودروهایی ایجاد میشود که برای سیستم صوتی آن از ادوات اورجینال و با کیفیت استفاده نشده است.
پس شدیدا توصیه میشود که از ادوات با کیفیت و اورجینال و از برندهای معتبر استفاده شود.
در این میان از مهم ترین اجزاء میتوان کابل انتقال سیگنال صدا از پخش به آمپلی فایر را نام برد که کابل RCA نامیده میشود.
در گام بعدی یکی دیگر از عوامل اصلی نویز نصب غیر اصولی و اشتباه میباشد که با بازنگری و چک کردن مسیر سیم کشی قابل رفع شدن است(مثلا کابل RCA نباید از نزدیکی کابل برق عبور کند).
از نکات مهم مواجهه با نویز استفاده از دستگاهی است به نام “نویزگیر” که در واقع باعث از بین بردن نویز به صورت بالقوه نمیشود بلکه فرکانس های بالای صدا را فیلتر کرده و از بین میبرد و بدین ترتیب دیگر نویز شنیده نمیشود اما متاسفانه به همراه نویز بخشی از صدا هم از بین رفته و افت کیفیت صدا را شاهد خواهیم بود.
به طور کلی میتوان گفت که با استفاده از نویزگیر مشکل ریشه کن نخواهد شد و حتی در برخی موارد بی فایده هم هست و نویز قطع نمیشود و برای از بین بردن آن باید علت اصلی را پیدا کرد.

مشخصات کالا

اطلاعات کلی

  • مشخصات

    ولتاژ کاری : 16 ولت


  • آمپرشارژ:20 آمپر

  • ابعاد : 8×8×4
کالا های مرتبط