محافظ ولتاژ الکترونیکی نمودار کنترل مدل رامونا M121

معرفی محصول نقد و بررسی تخصصی با در اختیار داشتن محصول فوق ضمن در اختیار داشتن 4 پریز برق برای […]

معرفی محصول
نقد و بررسی تخصصی

با در اختیار داشتن محصول فوق ضمن در اختیار داشتن 4 پریز برق برای دستگاه‌های برقی، می‌توانید از آن‌ها دربرابر افزایش و کاهش ناگهانی و غیر استاندارد ولتاژ برق محافظت کنید. این محصول طراحی زیبایی داشته و برای کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محافظ ولتاژ الکترونیکی نمودار کنترل مدل رامونا M121 مناسب برای کامپیوتر و لوازم صوتی تصویری

محصول فوق یکی از تولیدات شرکت «نمودار کنترل» بوده که برای دستگاه‌هایی مانند لوازم صوتی و تصویری و کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول اهمیت زیادی دارد و نقش محافظتیش می‌تواند موجب بالا رفتن طول عمر دستگاه‌های برقی متصل به آن شود. یکی از روش‌های محافظت از دستگاه‌های برقی، کنترل میزان ولتاژ ورودی به آن‌ها است. برای این منظور می‌توانید یا از دستگاه‌های استبیلایزر استفاده کنید یا محافظ‌ ولتاژ تهیه نمایید. تهیه‌ی استبیلایزرها هزینه‌ی بسیار زیادی دارد و ممکن است بسیاری از افراد نتوانند برای محافظت از دستگاه‌های برقی خود از آ‌ن‌ها استفاده کنند؛ در این شرایط استفاده از محافظ ولتاژ بهترین گزینه است. دستگاه‌های محافظ ولتاژ نمی‌توانند مانند استبیلایزرها ولتاژ را ثابت نگه دارند اما به شیوه‌ی دیگری از دستگاه‌های برقی شما محافظت خواهند کرد. این دستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای ولتاژ برق را بررسی می‌کنند و در صورتی که مقدار ولتاژ از میزان استاندارد بیشتر یا کمتر شود، سریعا جریان برق را قطع می‌کنند تا به دستگاه برقی آسیبی وارد نشود. در واقع این دستگاه‌ها با قطع کردن جریان برق مانع از آسیب دیدن وسایل برقی می‌شوند. محصول فوق نمونه‌ای از این دستگاه‌های محافظ بوده که مدل «Ramona 4S M121» نام دارد.

 

این محصول پیش از آنکه یک محافظ باشد، نوعی چندراهی برق محسوب می‌شود. این ویژگی موجب شده تا بسیاری از افراد ترجیح بدهند به جای تهیه‌ی یک چندراهی برق ساده، از محافظ ولتاژ استفاده کنند تا با یک تیر دونشان زده باشند. شرکت نمودار کنترل برای این محافظ برق 4 پریز برق  در نظر گرفته است. این پریزها به صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند و زاویه‌ای 45 درجه دارند. زاویه‌ی 45 درجه‌ی پریزها دلیل جالبی دارد. با این نوع طراحی کاربر می‌تواند به صورت همزمان به هر 4 پریز برق یک دوشاخه متصل کند. در این شرایط احتمال آنکه سیم دوشاخه‌ها برای یکدیگر مزاحمتی ایجاد کند به شدت کاهش می‌یابد.

 

این محصول به شکل رومیزی طراحی شده است تا در صورت قرار دادن آن روی میز کامپیوتر، ظاهری نامناسب نداشته باشد. این محافظ ولتاژ به شکل شیب‌دار ساخته شده است تا راحت‌تر بتوان دوشاخه‌ها را داخل پریز قرار داد یا از آن خارج کرد. در این محصول برای برقراری جریان برق از یک کلید برق تک‌پل استفاده شده است. این کلید برق دارای یک لامپ داخلی بوده تا در صورت برقراری جریان برق، با روشن بودن لامپ خود، کاربر را مطلع سازد؛ در غیر این صورت این لامپ خاموش خواهد بود.

 

در محافظ‌های ولتاژ نوع طراحی سیستم داخلی به شکلی است که دمای دستگاه کمی بالا می‌رود؛ شرکت نمودار کنترل با در نظر گرفتن این موضوع تدبیری اندیشیده تا این دمای بالا با جریان هوای محیط متعادل شود. برای این منظور منافذی در بخش کناری چندراهی برق قرار گرفته است که جریان هوا به داخل را به گردش در می‌آورد تا قطعات داخلی طول عمر بیشتری داشته باشند. در ساخت بدنه‌ی این محصول از مواد پلی کربنات استفاده شده است. این مواد دربرابر دما مقاومت مناسبی دارند، از سویی دیگر استحکام خوبی داشته و وزن بالایی ندارند؛ در نتیجه وزن این دستگاه کمتر از نیم کیلوگرم است. در برخی مکان‌ها فاصله‌ی پریز اصلی برق با دستگاه‌های برقی چندان زیاد نیست؛ در این شرایط بلند بودن کابل برق چندراهی و محافظ ولتاژ موضوع جالبی نخواهد بود و کابل اضافی ظاهر نامناسبی به محیط می‌دهد. در چنین مواردی بهتر است از محصولاتی با کابل برق کوتاه استفاده کنید. این محافظ ولتاژ دارای کابل برقی 1.5 متری است.

 

به گفته‌ی شرکت نمودار کنترل این دستگاه توان قابل پشتیبانی برابر 2500 وات دارد. حداکثر جریان انتقالی از این محصول نیز 10 آمپر اعلام شده است. این اعداد و ارقام در اتصال وسایل برقی به دستگاه اهمیت پیدا می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که مجموع توان مصرفی دستگاه‌های برقی متصل به این دستگاه نباید بیش از 2500 وات باشد، در غیر این صورت بار اضافی از دستگاه می‌کشید که می‌تواند باعث گرم شدن و بالا رفتن دما بیش از مقدار استاندارد شود. روی این محصول 3 لامپ ال ای دی قرار گرفته است. با کمک این لامپ‌ها می‌توانید از شرایط عملکرد دستگاه خود به صورت لحظه‌ای مطلع شوید. پس از زدن کلید تک‌پل برق این محافظ ولتاژ جریان برق توسط این چندراهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این فرایند کمی زمان‌بر بوده و حدود 1 دقیقه به طول می‌انجامد. در این حالت لامپ ال ای دی زمان تاخیر روشن می‌شود و در حالت چشمک‌زن قرار می‌گیرد. در این شرایط جریان برق همچنان قطع بوده و دستگاه تا بررسی کامل ولتاژ اجازه‌ی برقراری جریان را نمی‌دهد. پس از آنکه محافظ ولتاژ تشخیص دهد که ولتاژ در رنج استاندارد خود قرار دارد، جریان برق وصل خواهد شد. در این حالت لامپ ال ای دی ولتاژ عادی روشن می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که ولتاژ برق در بازه‌ای بین 180 تا 245 ولت قرار دارد. ولتاژ برق در این بازه برای دستگاه‌های برقی بی‌خطر بوده و آسیبی به آن‌ها نمی‌زند. لامپ ال ای دی سوم در شرایطی روشن می‌شود که ولتاژ برق خارج از بازه‌ی استاندارد قرار گیرد. در این شرایط ممکن است به برد دستگاه‌های برقی آسیب جدی وارد شود و دستگاه‌ها بسوزند. در صورت خارج شدن ولتاژ از این بازه، دستگاه سریعا جریان برق را قطع می‌کند تا وسایل برقی آسیبی نبینند و به این روش این محصول می‌تواند از دستگاه‌های برقی شما محافظت کند.

این محصول طراحی زیبایی داشته و برای محافظت از وسایل برقی انتخاب مناسبی خواهد بود. این محافظ ولتاژ و چندراهی برق برای کامپیوتر و دستگاه‌های صوتی و تصویری طراحی شده است و از 4 پریز برق بهره می‌برد.


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

کالا های مرتبط