لامپ ال ای دی 15 وات کملیون مدل STQ1 پایه E27 بسته 2 عددی

نقد و بررسی اجمالی Camelion STQ1 15W LED Lamp E27 Pack of 2 لامپ ال‌ای‌دی «کملیون» (Camelion) مدل «STQ1» محصولی […]

نقد و بررسی اجمالی
Camelion STQ1 15W LED Lamp E27 Pack of 2

لامپ ال‌ای‌دی «کملیون» (Camelion) مدل «STQ1» محصولی بسیار‌ساده است‌که کیفیت‌ساخت بالا و طول‌عمر مناسبی دارد. این محصول در بسته‌بندی 2 عددی عرضه می‌شود. این لامپ ال‌ای‌دی حبابی با دو‌رنگ نور آفتابی‌و‌مهتابی و‌ توان‌مصرفی نسبتا پایین (15 وات)، برای روشنایی‌های مختلف ساخته‌شده‌است. همچنین طول‌عمر این‌محصول چیزی معادل 20 هزار ساعت است که در‌نوع‌خود، رقم بالایی به‌حساب می‌آید. گفتنی‌است‌که پایه‌ این محصول از نوع E27 یا‌همان سرپیچ معمولی است و نوری معادل لامپ 94 وات معمولی دارد. از‌دیگر مشخصات‌کلی این‌مدل می‌توان به نمودار مصرف انرژی +A و فرکانس عملکرد 50-60 هرتز اشاره‌کرد. در‌نظر داشته‌باشید که کملیون، یک شرکت بزرگ بین‌المللی است‌که بیش‌از 20 سال سابقه دارد. حوزه‌ فعالیت‌های این‌شرکت در‌طراحی و ساخت باتری، باتری‌های قابل‌شارژ و دستگاه‌های مخصوص‌آن به‌همراه لامپ‌هایی با‌طراحی حرفه‌ای است‌که از کیفیت بسیار‌بالایی بهره می‌برند. همچنین فرمول‌ها و طراحی‌های به‌کاررفته در محصولات این شرکت، در نوع‌خود بسیار خاص و متفاوت‌اند. اگر به‌دنبال یک لامپ با طول عمر بالا هستید، این لامپ می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

ادامه مطلب

لامپ ال ای دی

انرژی برق یکی از پاک‌ترین انرژی‌ها و در عین حال پرزحمت‌ترین از لحاظ تولید است. این انرژی باعث می‌شود تا توسط وسیله‌ای الکتریکی مانند لامپ روشنایی و نور به وجود آید. نور یکی از مهم‌ترین رخدادهایی است که در زندگی بشریت امروزه مطرح بوده و فعالان در این حوزه همواره کوشیده‌اند تا وسایلی را که باعث تولید این نوع از انرژی می‌شوند را با صرفه بیشتر و مصرف کمتر به همراه طول عمر بیشتر تولید کنند. برای این موضوع لامپ نسل‌های زیادی را از زمان ادیسون تا کنون پشت سر گذاشته است. امروزه به این تکنولوژی رسیده‌ایم که لامپ های فوق کم مصرف LED را تولید کنیم که با نور بیشتر و همواره با مصرف انرژی برق بسیار کمتر در خدمت بشریت هستند. برای تهیه این لامپ‌ها باید به برند تولید کننده آن‌ها توجه خاصی داشته باشیم، چرا که کیفیت و طول عمر آنان برای مصرف بسیار مهم هستند. ما می‌توانیم این لامپ‌های فوق کم مصرف را با برند کملیون را برای استفاده انتخاب کنیم تا در عملکرد آن دارای رضایت باشیم.

با ظهور این سری از لامپ‌ها، انقلابی بنیادین در صنعت نور و روشنایی به ‌وجود آمد. مصرف کم، قدرت نوردهی زیاد و طول عمر بالای این لامپ‌ها دلایلی منطقی برای جایگزین‌کردن ال‌ای‌دی‌ها به‌جای لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت است. قطعاتی الکترونیکی هستند که با عبور جریان الکتریکی تولید نور می‌کنند. پیش‌تر این فناوری در صنایع الکترونیکی به کار گرفته می‌شد؛ اما پی‌بردن به ویژگی قدرت زیاد نوردهی و راندمان بالای این لامپ‌ها موجب شد تا به یکباره  ال‌ای‌دی‌ها وارد صنایع نور و روشنایی شوند و جایگزینی بی‌رقیب برای لامپ‌های فلورسنت و رشته‌ای باشند. با پیشرفت فناوری، تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی هم پیشرفت کرد و انواع مختلفی از این لامپ‌ها ارائه شد مثل سی‌او‌بی‌ها و اس‌ام‌دی‌ها که دارای کیفیت بالاتر نوری و طول عمر بالاتری هستند.

مهم‌ترین ویژگی این لامپ قدرت بالای نوردهی آن است. این لامپ با وجود اینکه تنها 15 وات مصرف انرژی دارد، از قدرت نوردهی بسیار زیادی برخوردار بوده که نشان‌دهنده‌ی راندمان بالای آن است. همه‌ی لامپ‌های LED از این ویژگی برخوردارند. قدرت پخش نور این لامپ معادل یک لامپ رشته‌ای 1300 تا 1400 لومن است. این میزان نوردهی معادل قدرت نور یک لامپ‌ رشته‌ای یا هالوژنی 94 وات است. طول عمر این لامپ برابر با 20000 ساعت است. ارتفاع این محصول برابر با 12 و قطر آن 6 سانتی‌متر و وزن آن 65 گرم است.

 

 

لامپ‌ها به لحاظ شکل ظاهری و براساس نوع کارایی، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. معروف‌ترین و پرکاربردترین نوع لامپ‌ها، لامپ‌های حبابی و شمعی هستند که از آ‌ن‌ها معمولا برای تامین نور و روشنایی محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. این لامپ هم از نوع لامپ‌های حبابی بوده که با توجه به نوردهی زیادش، برای تامین نور فضاهای مختلف داخل خانه مثل اتاق خواب، آشپرخانه و پذیرایی مناسب است. پایه‌ی به‌کاررفته در این لامپ مثل لامپ‌های رشته‌ای حبابی از نوع E27 است. معمولا چراغ‌های آویز تک‌لامپ مثل چراغ آشپرخانه و اتاق خواب و چراغ‌های تزئینی ایستاده و رومیزی از این نوع پایه برخوردارند.

مشخصات فنی Camelion STQ1 15W LED Lamp E27 Pack of 2

مشخصات

  • شکل ظاهری

    حبابی

  • توان

    15 وات
  • میزان روشنایی

    1300-1400 لومن
  • ولتاژ

    220-240 ولت
  • ابعاد

    6x6x12 سانتی‌متر
  • وزن

    65 گرم
  • نوع پایه

    E27

  • طول عمر

    20000 ساعت
  • زاویه نوردهی

    200 درجه

  • رده انرژی

    +A

  • سایر توضیحات

    نوردهی معادل یک لامپ التهابی 94 وات


  • دارای استاندارد RoHS
کالا های مرتبط