فشنگی آب بیترون مدل B-147 مناسب برای پژو 405

معرفی محصول این سنسور که عموما به نام فشنگی آب نیز شناخته می شود یک مقاومت از نوع NTC ) […]

معرفی محصول
این سنسور که عموما به نام فشنگی آب نیز شناخته می شود یک مقاومت از نوع NTC ) Negative Termal Coefficient ) می باشد . این نوع مقاومت ارتباط و تاثیر پذیری مستقیم با دما دارد به نحوی که اگر دمای پیرامون آن افزایش یابد ، مقاومت آن کاهش می کند. روش کار این سنسور به این شکل است که ECU ولتاژ ورودی به سنسور می دهد( 5 ولت ) و سنسور بر اساس مقاومتی که در آن لحظه دارد که وابسته به دما است ، ولتاژ خاصی را به ECU بر میگرداند که هر ولتاژ تعریف خاصی دارد و بیانگر دمای خاصی است . از آنجایی که سنسور دمای آب از نوع NTC می باشد. ECU بر اساس آن ولتاژ برگشتی ، از دمای آب موتور اطلاع پیدا می کند . ECU با اطلاع پیدا کردن از دمای آب موتور تصمیم میگیرد که چه زمانی فن دور کند و یا دور تند را فعال کند ویا اینکه بر اساس سرد یا گرم بودن موتور چه میزان بنزین پاشش کند و اصطلاحا ساسات کند یا خیر. در حال حاضر در برخی از ماشین ها مثل ۴۰۵ (مدل های دارای کنترل یونیت فن) سه عدد سنسور دمای آب وجود دارد که رنگ قهوه ای آن برای کنترل یونیت فن جهت دستور راه اندازی فن و رنگ سبز برای ECU موتور جهت اطلاع از دمای آب و تنظیم سوخت و رنگ آبی برای نمایشگر پشت آمپر استفاده می شود.درخودرو پراید و برخی خودرو ها که فاقد کنترل یونیت فن هستند و ECU عملکرد فن را کنترل می کند ، دو عدد سنسور دمای آب موتور وجود دارد که یکی جهت ارسال اطلاعات دما به ECU و دیگری جهت نمایش پشت آمپر استفاده می شود .
فشنگی دو فیش 405 که با رنگ قهوه ای متمایز شده است این سنسور فقط در خودروهای دارای یونیت فن موجوداست. دارای دو پایه می باشد که با یونیت فن در ارتباط است و یونیت از روی اطلاعات دریافتی از این سنسور مدار فن را فعال و غیرفعال می کند.

کالا های مرتبط