شگل پیچ دستی مدل M16 سایز 16 میلی متر

معرفی محصول کلمه ی Shackles در لغت نامه به غل و زنجیر و قید و بند معنا شده است و […]

معرفی محصول
کلمه ی Shackles در لغت نامه به غل و زنجیر و قید و بند معنا شده است و با توجه به این ، در صنایع مختلف با نام شگل معروف است .
شگل ، حلقه ی اتصال قابل حملی است که برای اتصال تجهیزات و قطعات مختلف باربرداری استفاده می شود . مثلا برای اتصال سیم بکسل ، زنجیر، قلاب جرثقیل و سایر تجهیزات به بار ،از شگل استفاده می شود. شگل ها به طور کلی به دو شکل نعل اسبی (خمیده)یا D شکل ساخته می شوند.تقریبا همه ی انواع شگل ها از نوعی میله فولادی آهنگری شده ی خمیده شکل که دو عدد چشمی و یک پین دارد تشکیل شده اند و از فلز منگنز هم در ساختمان شگل استفاده می شود. به عبارت دیگر شگل نوعی اتصال محکم و خمیده بوده که حلقه بسته ای را تشکیل می دهد. بدنه شگل از فولاد یکپارچه ی آهنگری شده بدون انجام هیچگونه جوشکاری ساخته می شود . پین از میله های فولادی آهنگری و ماشین کاری شده ساخته می شود . سپس عملیات حرارتی روی شگل ها با یکی از روش های زیر انجام میشود :

حرارت تا 50 درجه ی سانتی گراد بالاتر از نقطه بحرانی فولاد و سپس سرد کردن در هوای آزاد.
حرارت تا 50 درجه ی سانتی گراد بالاتر از نقطه بحرانی فولاد و سپس قرار دادن در آب یا روغن با حرارت 550 تا 660 درجه ی سانتی گراد .
طبق استاندارد BS شگل هایی که عملیات سخت کاری و حرارتی روی آنها انجام شده است در قسمت قوس شگل ، کد 04 یا 06 به عنوان علامت کیفیت روی آن مشخص می شود . کارخانه ی سازنده ی شگل موظف است برگه ی گواهی سلامت فنی را همراه با شگل به خریدار عرضه نماید.
تمام شگل هایی که عملیات حرارتی و سخت کاری روی آنها انجام شده باید مورد آزمون Proof Test قرار گیرند که این آزمون باید توسط بازرس مجرب انجام شود.
برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی روی فولاد آهنگری شده را با پوشش گالوانیزه روی یا کادمیوم می پوشانند. اندازه ی شگل ها براساس قطر بدنه ی آنها تعیین می شود . شگل ها کاربرد گسترده ای در عملیات باربرداری داشته و باید به دقت مورد استفاده و بازرسی قرار گیرند .

کالا های مرتبط