شمع خودروهای کاربراتوری دنسو بسته 4 عددی و ابزار فیلر مدل W20EX-U

معرفی محصولDENSO SPARK PLUG W20EX-U معمولا در دنیایی امروز با گسترش فناآوری اطلاعات دانش بهتری درباره شمع خودرو در بین […]

معرفی محصولDENSO SPARK PLUG W20EX-U
معمولا در دنیایی امروز با گسترش فناآوری اطلاعات دانش بهتری درباره شمع خودرو در بین خریداران وجود دارد و معمولا خریداران تقریبا دانش کافی برای خرید را دارند ولی یک سوال همیشگی همچنان باقی است که کدام شمع برای خودرو من بهتر است؟ آیا همه شمع ها به یک شکل تولید می شوند و برای تمام خودروهای جدید و قدیم مناسب هستند ؟
بزرگترین تفاوت شمع های خودروهای کاربراتوری با خودروهای انژکتوری در مقاومت به کار رفته در درون شمع است در حالی که در خودروهای کاربراتوری نیاز به بکارگیری تمام ولتاژ تولید شده توسط کوئل در شمع هاست از شمع هایی با مقاومت صفر استفاده می شود. این درحالی است که در خودروهای انژکتوری به علت قرار داشتن کوئل های بیشتر و اختصاصی برای هر سیلندر توان ایجاد جرقه افزایش پیدا می کند و شمع های آنها معمولا 3 تا 6 هزار اهم مقاومت دارند.مقاومت موجود در شمع خودروهای انژکتوری به مقدار زیادی از توان سیستم جرقه یک خودرو کاربراتوری خواهد کاست. کوئل ها مسعول ایجاد ولتاژ مورد نیاز جرقه در خودروها هستند میزان ولتاژ در خوردوها بسته به طراحی و نیاز خودرو ما بین 15 تا 60 هزار ولت است. توجه به این موضوع که در دورهای بالاتر زمان شارج کوئل به شدت کاسته می شود و در خودروهایی کاربراتوری که تک کوئل مسئول ایجاد جرقه برای تمام سیلندرها است این زمان به چهار برابر کمتر از خودروهای انژکتوری امروزی خواهد رسید توان ایجاد ولتاژ مورد نیاز توسط کوئل در دورهای بالا کمتر و کمتر می شود. به علت تفاوت در طراحی و در سیستم تزریق سوخت در خودروهای کاربراتوری سخت تر روشن شدن در هنگام استارت و کمتر دقت داشتن نسبت سوخت و هوا نیاز به یک جرقه قوی تر است که از طریق باز تر بودن دهانه یا به اصطلاح گپ میان دو الکترود شمع برای ایجاد احتراق تامین می شود. باز تر بودن دهانه شمع یک بار دیگر کار سیستم جرقه را سخت تر خواهد کرد با تمام موارد گفته شده استفاده از شمع های بدونه مقاومت در خودروهای کاربراتوری یک ضرورت است. شمع بدون مقاومت به بالا تر رفتن کارایی سیستم جرقه و در راستا آن به بالا رفتن راندمان موتور کاربراتوری کمک بسیاری می کند.
نقش سیستم جرقه در افزایش راندمان موتور خودرو در بین عموم مردم شناخته شده است سرویس های دوره ای این سیستم معمولا با تعویض شمع ها انجام می شود ولی ابزار مفقود شده, استفاده از ابزار فیلر است . ابزار فیلر از کاربردی ترین ابزار ها در سرویس های دوره ای خودرو است و در تمام دفترچه های تخصصی تعمیرات با معرفی یک فیلر اختصاصی به آن اشاره شده است. در اکثر مواقع شمع ها خراب نشده اند و تعویض آنها یک هزینه اضافی است و تنها با تنظیم شدن دوباره توسط ابزار فیلر به کارایی اولیه خود باز می گردند. ما به صورت هدیه در هر بسته ارسالی یک عدد ابزار فیلر شمع مناسب خودرو شما همراه با آموزش استفاده از آن را قرار می دهیم توجه داشته باشید فیلر ارسالی دقیقا با خودرو شما تناسب دارد به طور مثال فیلر ارسالی خودرو پراید مطابق با عدد دفترچه تعمیرات تخصصی موتور پراید در اختیار نمایندگی های سایپا است.

نقاط قوت

  • مقاومت نزدیک به صفر
کالا های مرتبط