اسپیکر بی‌ سیم آلتیمیت ایرز مدل BOOM2

معرفی محصولUltimate Ears BOOM2 Portable Wireless Speaker اسپیکر «BOOM2» محصولی از شرکت «آلتیمیت ایرز» است که از طراحی بسیار جذابی […]

معرفی محصولUltimate Ears BOOM2 Portable Wireless Speaker

اسپیکر «BOOM2» محصولی از شرکت «آلتیمیت ایرز» است که از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد. طراحی این اسپیکر به ‌صورت استوانه‌ای است؛ درنتیجه می‌توان به‌راحتی آن‌ را روی میز قرار داد و به ‌صورت 360 درجه‌ به موسیقی مورد علاقه خود گوش سپرد. نوع اتصال در اسپیکر BOOM2 به دو صورت باسیم و بی‌سیم است که اتصال بی‌سیم در آن توسط فناوری بلوتوث انجام می‌شود. اگر تلفن‌ همراه یا پخش‌کننده‌ی صوتی شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چراکه اسپیکر BOOM2 می‌تواند از طریق جک 3.5 میلی‌متری صدا هم به تلفن ‌همراه شما متصل شود. اسپیکر آلتیمت ایرز انرژی خود را از یک باتری داخلی لیتیوم‌یون تامین می‌کند. به یاری این باتری می‌توان تا 15 ساعت به پخش موسیقی به ‌صورت مداوم پرداخت. اسپیکر BOOM2 دارای گواهی‌نامه‌ی IPX7 است که تضمین‌کننده‌ی مقاومت اسپیکر در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه است. اگر قصد تهیه‌ی یک اسپیکر بی‌سیم قابل‌حمل برای گوش‌کردن به موسیقی را دارید، BOOM2 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در جعبه‌ی این محصول یک کابل MicroUSB برای شارژ دستگاه مشاهده می‌شود.

  • کیفیت پخش صدا

    ۴

  • امکانات و قابلیت‌ها

    ۴

  • کیفیت ساخت

    ۵

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

نقاط قوت

  • مقاوم در برابر آب
  • کیفیت بالای صدا
  • طراحی مینیمالیستی جذاب
نقد و بررسی تخصصیUltimate Ears BOOM2 Portable Wireless Speaker

در سال 2013 آلتیمیت ایرز محصولی را تحت عنوان UE Boom روانه‌ی بازار کرد که یک اسپیکر بلوتوثی حمل‌شدنی بود. این محصول در مدت زمان کوتاهی عنوان بهترین اسپیکر پرتابل را به خود اختصاص داد و تا مدت‌ها بهترین گزینه برای کاربران به ‌شمار می‌رفت؛ اما در سال 2015 نسخه‌ی جدیدی از این محصول ارائه شد که Boom 2 نام داشت. در نقد و بررسی این اسپیکر با ما همراه باشید.

آلتیمیت ایرز

 

 

شرکت آلتیمیت ایرز یکی از حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی هدفون و اسپیکر است که در سال 1995 در کالیفرنیا تاسیس شد. این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های لاجیتک به‌ شمار می‌آید، درابتدای فعالیت خود تنها به طراحی و ساخت محصولات صوتی حرفه‌ای می‌پرداخت و تجهیزات بسیاری از گروه‌های مشهور موسیقی را فراهم می‌ساخت.

طراحی و ساخت

دکمه‌های کنترل صدا بیشتر از هر چیز دیگری در نگاه اول ‌نظر شما را به خود جلب می‌کند. دکمه‌های بزرگ مثبت و منفی صدا به‌راحتی روی بدنه به چشم می‌خورد؛ همچنین اگر این دو دکمه را به‌صورت هم‌زمان فشار داده و نگه دارید ، از میزان شارژ باقی‌مانده مطلع خواهید شد. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این اسپیکر، امکان توقف، پخش و رد کردن قطعه‌ی موسیقی در حال پخش است. این قابلیت به کمک دکمه‌ای که در قسمت بالای بدنه تعبیه‌ شده است انجام می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که این حالت را توسط اپلیکشن UE Boom فعال کرده باشید.

BOOM 2 از یک بدنه‌ی استوانه‌ای بهره می‌برد که وقتی آن را در حالت ایستاده قرار دهید، صدای 360درجه‌ای آن، فضای یک اتاق بزرگ را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

اپلیکیشن

شرکت UE برای این اسپیکر یک اپلیکیشن بسیار کاربردی طراحی کرده است که با نصب آن روی گوشی تلفن همراه یا تبلت خود قادر به مدیریت کامل BOOM 2 خواهید بود.

کنترل میزان بلندی صدا، تنظیمات و اکولایزر، ست‌کردن آلارم برای اسپیکر، تغییر نام اسپیکر برای سهولت در اتصال از طریق بلوتوث از دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه است؛ همچنین شرکت UE برای بهبود عملکرد این اسپیکر اقدام به عرضه‌ی آپدیت فریم‌ور کرده که این آپدیت از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است. محیط گرافیکی این برنامه بسیار حرفه‌ای و جذاب طراحی‌ شده و کارکردن با آن کاملا آسان است.

این برنامه قادر است تعداد پخش‌کننده‌های متصل به اسپیکر و میزان شارژ باتری آن را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

 

با استفاده از این برنامه قادر به لینک‌کردن و اتصال دو اسپیکر UE BOOM خواهید بود که صدایی استریو، بلندتر و وسیع‌تر خواهید داشت؛ همچنین با این کار این امکان فراهم می‌شود که در هر اتاق یک اسپیکر، مشغول پخش موسیقی مورد نظر باشد.

در نسخه‌ی جدید این برنامه، امکان Block Party اضافه ‌شده است که امکان اتصال سه پخش‌کننده به یک اسپیکر Boom2,Megaboom یا Roll را فراهم می‌سازد تا هر سه کاربر موسیقی‌های موردعلاقه‌ی خود را در Playlist به اشتراک بگذارند.

 

این اسپیکر در سال 2015 عرضه شد و جوایز بسیاری ازجمله IF Design Award 2016 را به خود اختصاص داد. IFDesign Award از سال 1953 تا به امروز، هرساله به محصولاتی که از نظر کارشناسان دارای بهترین طراحی هستند، تعلق می‌گیرد. همچنین بسیاری از سایت‌ها عنوان برترین اسپیکر قابل حمل در سال‌های 2015 و 2016 را به این محصول اختصاص داده‌اند.

عملکرد و امکانات

Boom 2 از طریق بلوتوث و کابل به پخش‌کننده متصل می‌شود که بلوتوث آن نسخه‌ی 4.0 است و تا 30 متر برد مؤثر را ارائه می‌کند؛ و از این نظر برتر از اغلب اسپیکرهای بلوتوثی موجود در بازار است. این اسپیکر قادر است از طریق بلوتوث تا 30 متر مسافت را پاسخ‌گو باشد؛ همچنین فناوری NFC هم برای این محصول تعبیه ‌شده است که به‌راحتی امکان PAIR شدن با گوشی و پخش‌کننده را برای کاربر فراهم می‌کند؛ همچنین یک ورودی صدای 3.5میلی‌متری هم وجود دارد که در قسمت پایینی بدنه قرار داده‌ شده است. این ورودی صدا برای اتصال پخش‌کننده‌های فاقد بلوتوث کارایی دارد و بسیار کاربردی است؛ همچنین در کنار ورودی 3.5میلی‌متری صدا، پورت Micro USB که برای شارژ باتری اسپیکر است، به چشم می‌خورد. هرچند صدای این اسپیکر نسبت به نسخه‌ی پیشین، یعنی UE BOOM1 بهبود یافته است؛ بااین‌حال اگر حجم صدا را تا انتها بالا ببرید کیفیت صدا کمی کاهش می‌یابد؛ اما تا حجم صدای 80درصد هیچ افتی در صدای خروجی حاصل نمی‌شود که با توجه به قدرت صدای زیاد این اسپیکر کاملا قابل‌قبول است.یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب این نوع اسپیکر، میزان ظرفیت باتری و شارژدهی آن است. باتری این اسپیکر قابلیت 15 ساعت پخش مداوم را دارد و در مدت 2.5 ساعت مجدداً شارژ می‌شود.

شرکت Ultimate Ears برای این محصول یک میکروفون داخلی در نظر گرفته است که برای پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی کاربرد دارد.

جان‌سخت

اگر قرار باشد هنگام سفر، گردش‌های بین‌شهری یا حتی محیط‌های باز از این نوع اسپیکرها استفاده کنید، بهتر است از مقاومت خوبی برخوردار باشد. مقاومت اسپیکرها، با استاندارد Ingress Protection (ملقب به IP) سنجیده می‌شود که رقم اول، بیانگر میزان مقاومت در برابر نفوذ ذرات خارجی و رقم دوم میزان مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ مایعات را نشان می‌دهد. اگر هرکدام از این المان‌ها مشخص نشده باشد، با حرف X نشان داده می‌شود.

BOOM 2 دارای استاندارد IPX7 است که به معنی مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب است؛ پس اگر قصد دارید از اسپیکر در سفرها و گردش‌های آخر هفته استفاده کنید، خیالتان راحت، این اسپیکر به نحوی طراحی‌ شده است که می‌تواند در محیط‌های مرطوب و جنگل هم دوام بیاورد.


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

کالا های مرتبط