استپر موتور جی ای اس پی کد 196501 مناسب برای رنو ال 90

معرفی محصول استپر موتور (Stepper Motor)، که به نام استپ موتور یا موتور مرحله ای نیز خوانده می‌شود، یک قطعه […]

معرفی محصول
استپر موتور (Stepper Motor)، که به نام استپ موتور یا موتور مرحله ای نیز خوانده می‌شود، یک قطعه الکترونیکی-مکانیکی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو کاربرد دارد. استپر موتور خودرو در مسیر هوای موتور قرار گرفته و با یک کابل باز و با یک فنر بسته می‌شود.

استپر موتور یکی از اجزاء مدیریتی موتور خودرو محسوب می‌شود که در شکل‌های مختلف و بر روی خودروهای گوناگون یافت می‌شود. این قطعه که شبیه یک شیر یا درچه عمل می‌کند، در مسیر منیفولد ورودی قرار گرفته و بوسیله کامپیوتر خودرو کنترل می‌شود؛ که سرعت را در دور آرام بر اساس پارامترهایی همچون دمای موتور و بار سیستم الکتریکی آن، تنظیم می‌کند.

عملکرد این قطعه نقش حیاتی در خودرو بازی می‌کند. اختلال در عملکرد و یا خرابی استپر موتور می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت، افزایش آلایندگی و یا حتی بروز حادثه شود. عملکرد نادرست استپر موتورخودرو بر روی عملکرد موتور تاثیر منفی داشته و در حالت دور آرام و یا حتی در فاصله زمانی بین تعویض دنده می‌تواند باعث خاموش شدن خودرو و بعضا ایجاد تصادف و خسارت‌های جانی و مالی شود. بنابراین همواره می‌بایست در صورت نیاز به تعویض این قطعه سریعا اقدام کرد.

در خرید استپر موتور خودرو باید دقت کافی داشته و از برندهای معتبر قطعات یدکی این قطعه را تهیه نمود. استپر موتور به ندرت خراب می‌شود و گاهی وجود مشکل و باگ در نرم افزار ECU باعث عملکرد نادرست این قطعه می‌گردد.

کالا های مرتبط