در موتورهای انژکتوری، مواقعی که خودرو به صورت درجا کار میکند، مسیر هوای ورودی به موتور از سمت دریچه گاز به دلیل عدم فشردن پدال گاز، مسدود بوده و هوا از مسیر جایگزینی که استپر موتور وظیفه تنظیم آنرا بر عهده دارد، میزان هوای ورودی را تنظیم میکند. این قطعه یک شیر برقی است که شفت مرکزی آن، بر اساس اطلاعات و دستور دریافتی از کامپیوتر که نشان دهنده موقعیت دریچه گاز است، با جلو و عقب رفتن، میزان هوای ورودی را کم یا زیاد میکند.استپر موتور فوق که در خودروهای خانواده پژو و سمند قابل نصب است و از کیفیت بالا در قطعات داخلی برخوردار بوده و اورینگ آببندی آن، از لاستیک مقاوم به حرارت تهیه شده است. افت ناگهانی دور موتور خودرو و خاموش شدن آن، گاز خوردن و افزایش دور موتور تا بیش از 2500 ، افزایش مصرف سوخت، و ریپ زدن موتور، از نشانههای خرابی این قطعه هستند. برای تعویض این قطعه باید از تعمیرکار مجرب کمک گرفت. بعد از نصب قطعه جدید، باید سه بار سوئیچ را باز کرده، هر بار حدود 15 ثانیه باز گذاشته و ببندید تا استپر موتور جدید با کامپیوتر هماهنگ شود و در بار چهارم، استارت زده و خودرو را روشن نمایید. بر خلاف تصور اشتباه برخی افراد از شستشوی استپر با اسپری انژکتور و هر ماده شوینده دیگر جدا خودداری نمایید