شمع فوق محصولی از شرکت «بوش» (BOSCH) است. این شرکت به دلیل تولید شمعهای باکیفیت، اعتبار زیادی کسب کرده است و اصالتی آلمانی دارد. یکی از نقاط قوت این شمع، تکنولوژی ساخت قسمت جرقهزنی آن است. این بخش از شمع، حالتی باریک و سوزنیشکل دارد و این موضوع باعث بهبود فرایند جرقهزنی در دما و فشار بالا میشود. کد حرارتی این شمع 8 است که بالاترین کد حرارتی است یعنی تحمل بیشینه دما و فشار در هنگام عملیات احتراق. آلیاژ فلزی بهکاررفته در ساخت هسته شمع فوق از نوع جدیدترین آلیاژ یعنی (پلاتین+مس+نیکل) (NiY+Cu+Pt) است که با روکشی از ایریدیوم پوشانده شده که تا پایه شمع بصورت یکدست با تکنولوژی ذوب فوژیونی ادامه دارد که میتواند در دمای بالا، عمل جرقهزنی را به سریع ترین و با کیفیت ترین حالت ممکن انجام دهد و از ایجاد رسوب کربنی در شاسی شمع جلوگیری کند. این آلیاژ نو ظهور خواصی مانند پلاتین دارد و فلزی کمیاب محسوب میشود. این شمع پایهای کوتاه دارد و برای خودروهایی مانند پژو پارس، 405، L90، ساندرو، ماکسیما، جک، لیفان، هایما، MVM، زانتیا، تیبا، برلیانس، H30 Cross، انواع سمند، بی ام دبلیو موتور N46، مرسدس بنز کلاس E و S، تویوتا کرولا مدل 2005، پروتون، ریو و پژو 206 تیپ 2 و 3 و غیره مناسب است. هدف از طراحی این محصول افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت خودرو میباشد. استفاده از واشر حجیم و آبکاری شده با نیکل مانع از ورود و نشت به بلوک سیلندر شده و حداکثر کاهش صدای موتور را به ارمغان آورده است.
ویژگی دیگر این محصول بوش، استفاده از چینی آلومینیوم سیلیکات چند لایه با سه شیار برای مدیریت حرارت و جلوگیری از رسیدن به دمای شکست و به به اصطلاح فنی قطع شدن شمع است.
این شمع با دقت و قدرت جرقهزنی بالا، موجب منظم کار کردن موتور و در نتیجه بهبود احتراق و مصرف بهینه سوخت در خودرو میشود. با استفاده از شمع های سوزنی BOSCH تغییرات محسوسی در کارکرد و بازدهی موتور خودرو احساس خواهید کرد که از جمله آنها میتوان به افزایش شتاب، رفع کپ، کم صدا شدن موتور، یکنواختی و نرمتر کار کردن موتور، افزایش کشش در سربالایی و غیره اشاره کرد.
این محصول ساخت کارخانه بوش آلمان است.