نحوه کار با آن نیز به این شکل است که در صورت مواجه شدن با پنچری لاستیک خودرو در اثر فرورفتگی میخ یا هر شی ء دیگر ابتدا یک عدد نخ داخل قلاب جا گذاری می شود. به نحوی که دو سر نخ به موازات قلاب هم اندازه باشد. سپس شیء عامل پنچری با استفاده از انبردست یا دم باریک از لاستیک خارج می شود و بلافاصله درفش سنباده -با همان زاویه ای که میخ از لاستیک خارج شده است- در محل پنچری قرار داده می شود تا مسیر سوراخ لاستیک کاملا برای قرار دادن نخ مربوطه باز و آماده سازی شود. پس از خارج کردن درفش بلافاصله قلاب حامل نخ به صورت کامل داخل لاستیک قرار داده می شود به گونه ای که نخ در داخل لاستیک آزادانه بچرخد سپس قلاب به اندازه ای که فقط سرنخ، بیرون لاستیک قرار گیرد بیرون کشیده می شود و نخ از سر قلاب که شکاف دارد آزاد می شود یا با تیغ یا سیم چین از نوک قلاب برید می شود. به شکلی که حداقل نیم سانتیمتر از نخ دولایه، بیرون لاستیک قرار گیرد. پس از آن باد لاستیک بالانس می شود.
عنایت داشته باشید که افراد تازه کار ممکن است به علت کم دقتی و عدم توجه به زاویه سوراخ شدگی در لاستیک، قلاب را بشکنند. به همین علت در بسته ارائه شده یک عدد قلاب یدکی و یک عدد آچار آلن متناسب قرار داده شده است وامکان قرار دادن قلاب جدید در دسته نیز تعبیه شده است. به سادگی با استفاده از آچار آلن می توان بقایای قلاب شکسته شده را از دسته خارج کرد و قلاب جدید را در آن نصب کرد. دسته این محصول نیز از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده است تا در هوای سرد موجب یخ زدگی دست کاربر نشود.