شمع موتور دو زمانه بوش، از سری شمع موتور استاندارد خانواده بوش آلمان است. از ویژگی های بارز این محصول، الکترود نیکلی با قطر 2.5 میلیمتر از جنس نیکل خالص است. در این محصول از آبکاری با نیکل از استفاده شده که این مزیت باعث جلوگیری از گریپاژ شمع موتور در داخل سیلندر به مرور زمان میشود و همچنین به مقدار قابل توجهی از رسوب کربنی در شاسی شمع موتور جلوگیری میکند. ویژگی دیگر این شمع دو کنتاکت بوش استفاده از چینی الومینیم سیلیکات چندلایه و شیار دار برای جلوگیری از رسیدن به دمای شکست یا به عبارتی قطع شدن شمع است. شمع دو الکترودی بوش +9 در خودروهای خانواده پژو-سیتروین عملکرد خوبی داشته و توانسته سهم زیادی از بازار خودروهای ایرانی را در دست بگیرد شمع دو پلاتین ، دو پر یا دو زمانه از نامهایی است که در بازار از آن استفاده میشود و همگی به دو الکترود بودن شمع اشاره دارند که این مزیت در خودروهای دوگانه سوز بدلیل ایجاد دوده زیاد توسط گاز CNG باعث جلوگیری از خام سوزی شده و در نتیجه موتور نرم تر و بهتر کار میکند.کد حرارتی این شمع 7 بوش و سرد میباشد.
داشتن هسته مسی دیگر ویژگی این محصول است. هسته مسی در داخل شمع موتور مانند یک مبدل حرارتی عمل میکند و شمع موتور را همواره در دمای تعریف شده نگه میدارد.